رئیس کل دادگستری استان یزد: ارتباط مستمر نمایندگان قوا در استان‌ها تسهیل کننده امور جامعه است

16:46 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۸۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: ارتباط مستمر نمایندگان قوا در استان‌ها تسهیل کننده امور جامعه است
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: برای ایجاد هماهنگی بیشتر و تسریع و تسهیل خدمت به مردم، ایجاد زمینه‌های تعامل و ارتباط مستمر نمایندگان قوا در استان‌ها ضروری است.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری در نشست مشترک شورای قضایی استان یزد با مجمع نمایندگان استان، اظهار داشت: این نشست‌ها در اجرای انعقاد تفاهم‌نامه مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه انجام می‌گیرد و امید است در گلوگاه‌هایی که ضرورت هماهنگی بین قوا وجود دارد، زمینه ساز یک حرکت روبه تعالی و امید بخش برای مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه تسریع در تحقق اهداف و برنامه‌های کلان کشور در استان‌ها در گرو همکاری همه نهاد‌های حاکمیتی است، تصریح کرد: تعامل بین نمایندگان قوا در شناسایی مشکلات و همکاری و همفکری در رفع گره‌ها و بن بست‌ها اثر گذار است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، ارتباط عینی و عملی دادگستری‌ها با قوانین و مقررات را بهترین وجه برای آسیب شناسی حوزه تقنین ذکر کرد و گفت: ماحصل قوانین جاری و ساری کشور در دستگاه قضایی به محک می‌رسد، لذا ارتباطات هدفمند قضات و نمایندگان می‌تواند در رفع خلأ‌های قانونی و ابهام و اجمال قانون گذاری نیز مثمر ثمر باشد.

وی اشراف نمایندگان مردم در مجلس به وضعیت واقعی دستگاه قضایی را مهم و ضروری برشمرد و گفت: اشراف نمایندگان به شرایط موجود و وضعیت دادگستری و سایر دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در استان می‌تواند در تصویب واقع بینانه بودجه قوه قضاییه و رفع کمبود‌های این دستگاه کمک کند.

شایان ذکر است در این نشست بحث‌های تخصصی هر یک از اعضای شورا از آسیب‌های برخی قوانین جاری و مسایل و مشکلات استان طرح بر استمرار جلسات تأکید شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *