بحران انسانی ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه/ حمله به منازل مسکونی و شهادت کودکان و زنان

10:18 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۲۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران انسانی ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه/ حمله به منازل مسکونی و شهادت کودکان و زنان
تجاوزهای مداوم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه پیامدهای بسیاری به خصوص برای کودکان به همراه دارد.

خبرگزاری میزان - مقامات پزشکی فلسطین اعلام کردند که در چهارمین روز متوالی از بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی چندین فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش «الجزیره»، تعداد کل فلسطینیانی که در این دور از خشونت‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به ۳۳ نفر رسیده که تعدادی از آنها کودکان هستند و دستکم ۱۱۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‎اند.

 

هدف قرار دادن منازل مسکونی

رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر به طور مستقیم منازل مسکونی فلسطینیان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد.

این در حالی است که در بسیاری از موارد پیش از هدف قرار دادن این منازل مسکونی هشداری داده نشده و هیچ موشک هشدار دهنده‌ای قبل از هدف قرار دادن ساختمان‌ها شلیک نشده است.

«سلامه معروف»، رئیس دفتر اطلاع رسانی غزه، گفت: جامعه بین‌المللی چشمان خود را بر وضعیت اسفناک ما می‌بندد.

به گفته وی، در این دور از تجاوز رژیم صهیونیستی دستکم ۱۳۹ ساختمان به طور کلی تخریب شده اند و ۵۰۰ ساختمان نیز آسیب دیده‌اند.

یکی از ساکنان نوار غزه که خانه‌اش در حملات اخیر رژیم صهیونیستی تخریب شده، می‌گوید: من آرام در خانه نشسته بودم، ما اخطار تخلیه را دریافت کردیم، ما نمی‌دانستیم چه خبر است؛ من و خانواده‌ام با عجله از خانه بیرون آمدیم و همه وسایلمان در خانه ماند و به سختی فرصت کردم تا از خانه خارج شوم.

 

کودکان غزه در ترس دائمی

«طوقه الدالو»، کودک فلسطینی، پس از شنیدن خبر شهادت بهترین دوستش در اولین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز سه شنبه، در حالت شوک بی امان گریه می‌کند.

هنگامی که این دختر ۱۰ ساله صبح همان روز برای مدرسه آماده می‌شد، پدر و مادرش را دید که آرام گریه می‌کردند؛ آن‌ها خبر دریافت کرده بودند که «مایار عزالدین»، ۱۰ ساله، همراه با برادرش علی، ۷ ساله، و پدرش طارق عز الدین، در بمباران خانه آن‌ها در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

این کودک فلسطینی می‌گوید: من به سختی می‌توانم آنچه اتفاق افتاده را باور کنم؛ دوستم بسیار مهربان بود و در هنگام مصدومیت از من حمایت کرد؛ تقصیر او و برادر کوچکش چه بود؟ چرا او را کشتند؟

«علا» و «محمد الدالو»، پدر و مادر «طوقا»، با وجود درد خود سعی کردند او را آرام کنند؛ بسیار سخت است که ببینیم فرزندمان در این سنین پایین دچار چنین حالت غمگینی شدیدی می‌شود، زمانی که کودک قرار است با دوستانش بازی کند و خبر قتل وحشتناک دوستش را با خانواده خود در حالی که در خواب است دریافت می‌کند.

آن‌ها می‌گویند: کودکان ما در غزه زودتر از موعد بزرگ می‌شوند و در معرض آسیب‌های بزرگی هستند که فراتر از سن و تحمل آن‌ها است؛ مادر این کودک در حالی که اشک‌های دخترش را پاک می‌کرد، افزود: ما در مورد نحوه برخورد با آن‌ها گیج شده‌ایم.

 

کابوس بی پایان

«هاجر البحتینی»، کودک پنج ساله به همراه پدرش «خلیل البحتینی» ۴۵ ساله و مادرش لیلا، در بمباران خانه آن‌ها در شرق شهر غزه به شهادت رسیدند.

خواهر ۱۴ ساله این کودک خردسال، می‎گوید: ما با خیال راحت می‌خوابیدیم؛ ناگهان با ویرانی، صدای بمباران و گرد و غبار از خواب بیدار شدیم، من نمی‌توانستم حرکت کنم، زیرا دیواری روی پایم افتاده بود. برادرانم در نزدیکی اتاق پدر و مادرم فریاد می‌زدند که در حال سوختن بود.

 

 

هشدار صندوق نجات کودکان

صندوق نجات کودکان در گزارشی می‌گوید که با گذشت چهار روز از تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی در غزه نمی‌تواند به بیش از پنج هزار فلسطینی که در نوار غزه از امنیت غذایی ناامن هستند دسترسی داشته باشد، زیرا آژانس‌های امدادی مجبور به تعلیق برنامه‌های خود هستند.

این نهاد بین المللی می‌گوید که بسیاری از خانواده‌های ساکن در این مناطق افرادی هستند که برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند و با تشدید حملات امکان ارائه غذا و کمک به آن‌ها غیرممکن شده است.

 

 

بر اساس این گزارش، توزیع مواد غذایی در روز‌های اخیر در برخی از مناطق متوقف شده و بسته شدن گذرگاه کرم شالوم مانع از ورود اقلام حیاتی مانند غذا، تجهیزات پزشکی و سوخت با حجم بیش از ۳۰۰ کامیون در روز شده است.

با بسته بودن مغازه ها، صف‌های طولانی در بازار‌ها گزارش شده است و زمین‌های کشاورزی بر اثر درگیری‌ها در چندین استان آسیب دیده‌اند. کشاورزان در حال حاضر نمی‌توانند به زمین‌های خود دسترسی داشته باشند و بیش از چهار هزار ماهیگیر مجاز به ماهیگیری در دریا نیستند، که با ادامه حملات مانع از امرار معاش آن‌ها می‌شود.

این امر به دنبال وخامت شرایط اقتصادی، اجتماعی و انسانی فلسطینیان در نوار غزه در نتیجه محاصره شانزده ساله و تشدید مکرر خشونت‌هاست که نرخ ناامنی غذایی را به سطوح بی سابقه‌ای رسانده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *