دور جدید فشارهای رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان/تشدید اهمال عمدی پزشکی و شلیک گلوله جنگی

15:36 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دور جدید فشارهای رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان/تشدید اهمال عمدی پزشکی و شلیک گلوله جنگی
جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد و همه گروه‌های فلسطینی را در بر می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - «خضر عدنان»، اسیر فلسطینی و از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تازگی و پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا به شهادت رسید.

عدنان پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ نیز دست به اعتصاب غذا زده بود.

این شهروند فلسطینی ۱۲ بار از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت و ۸ سال را در زندان‌های این رژیم گذرانده بود.

مقامات رژیم صهیونیستی در پی وخامت حال این اسیر فلسطینی، از انتقال وی به بیمارستان خودداری کرده و با آزادی به قید وثیقه نیز مخالفت کرده بودند.

شهادت عدنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی جدیدترین نمونه از وضعیت بحرانی اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم به شمار می‌رود.

سهل‎انگاری عمدی پزشکی

به گزارش «palestina-komitee.nl»، گروه‌های حقوقی، کارشناسان و تیم حقوقی خضر عدنان می‌گویند که رژیم صهیونیستی از طریق سهل‌انگاری عمدی پزشکی و رفتار ظالمانه و غیرانسانی باعث به شهادت رسیدن وی شده است.

به عبارت دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال مرگ این شهروند فلسطینی بوده‌اند.

 

رسانه‌های غربی و صهیونیستی به دنبال تحریف واقعیت

عناوین رسانه‌های صهیونیست و جریان اصلی رسانه‌ای غرب ادعا‌های مقامات زندان مبنی بر امتناع عدنان از درمان پزشکی را برجسته کردند؛ این اقدام رسانه‌های صهیونیستی و غربی یک هدف را دنبال می‌کرندن و آن هدف القای این ادعا به افکار عمومی بوده که انتخاب‌‎ها و اقدامات خود خضر عدنان دلیل شهادتش بوده است.

اما گروه‌های حقوق فلسطینی و بین‌المللی، همراه با خانواده عدنان، تیم حقوقی و افراد نزدیک به او، روایت بسیار متفاوتی از علت شهادت عدنان را بازگو می‌کنند؛ مردم فلسطین از او به عنوان یک شهید ستایش و اجماع مشترکی را اتخاذ کرده‌اند که به نظر می‌رسد توسط کارشناسان و گروه‌های حقوقی حمایت می‌شود.

سخن تمامی این گروه‌ها این است که اقدام مقامات زندان، دادگاه و نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی باعث شهادت خضر عدنان شده است.

خانواده و گروه‌های حقوق بشر بر این عقیده هستند که تعدادی از تخلفات از سوی مقامات زندان و دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی روی داده که وضعیت رو به وخامت خضر عدنان را تشدید کرده و به طور فعال در شهادتش نقش داشته است.

یک گروه حقوق زندانیان فلسطینی، مقامات رژیم صهیونیستی را به دلیل «قتل عمدی» عدنان محکوم کرد؛ باشگاه اسرای فلسطینی، رژیم صهیونیستی را به «اعدام» خضر عدنان متهم کرد و گفت که «دستور از پیش برنامه‎ریزی شده» علیه این زندانیان صادر شده است.

شلیک مستقیم شهرک‌نشین صهیونیست به نوجوان فلسطینی

تنها چند ساعت پس از تیراندازی نیرو‌های رژیم صهیونیستی به دو جوان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی، یک شهرک‌نشین صهیونیست، جوان فلسطینی را «به سبک اعدام» در شمال سرزمین‌های اشغالی به ضرب گلوله به شهادت رساند.

منابع محلی کزارش دادند که این حادثه در نزدیکی روستایی در جنوب شهر «ناصره» رخ داده است.

خبرگزاری رسمی فلسطین، «وفا»، هویت این جوان فلسطینی را «دیار عمری» ۲۰ ساله اهل روستای «صندله» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.

یک فیلم آنلاین مربوط به صحنه شهادت این جوان فلسطینی از سوی شهرک‌نشین صهیونیست، منتشر شده است؛ در حالی که جوان فلسطینی به سمت خودروی خود بازگشت، شهرک‌نشین صهیونیست اسلحه کمری خود را بیرون آورد و در حالی که مرد جوان داخل خودروی شخصی خود بود، مستقیماً به سمت او شلیک کرد و او را به شهادت رساند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که در پی این اقدام شهرک‌نشین صهیونیست، ده‌ها فلسطینی دست به تجمع اعتراضی زدند و با سر دادن شعار‌هایی هدف قرار دادن این جوانان فلسطینی را محکوم کردند.

جنبش مقاومت حماس مستقر در نوار غزه در پی شهادت «عمری» بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد: مردم قهرمان ما اجازه نخواهند داد جنایات اشغالگران و شهرک‌نشینان آن بدون مجازات بماند.

حماس با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی تنها باعث تشدید مقاومت مردم فلسطین و انتقام خون شهید «عمری» می‌شود، افزود: خون مردم ما ارزان نیست و دشمن تاوان آن را خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *