رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مواجهه ساکنان بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان با پیامد‌های جنایت‌های رژیم صهیونیستی

8:23 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۶۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مواجهه ساکنان بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان با پیامد‌های جنایت‌های رژیم صهیونیستی
شرایط زندگی برای ساکنان نوار غزه در پی جدیدترین دور خشونت رژیم صهیونیستی علیه این منطقه دشوارتر شده است.

خبرگزاری میزان - جدیدترین دور خشونت رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که ۵ روز به طول انجامید، به شهادت ۳۳ و جراحت ۱۹۰ فلسطینی منجر شد و البته واکنش مقاومت فلسطین به این خشونت‌ها، هلاکت ۲ صهیونیست را در پی داشت.

این دور خشونت رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از سه شنبه گذشته و در پی اقدام تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت فلسطین پس از شهادت خضر عدنان، از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زندان‌های این رژیم آغاز شد و مانند ادوار پیشین این خشونت‌ها با تلاش رژیم صهیونیستی به برقراری آتش بس در اواخر روز شنبه منجر شد.

نوار غزه که اکنون به ویژه در ادبیات حقوق بشری به عنوان بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان شناخته می‌شود، در پی این دور یورش توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی شاهد تشدید و وخامت دشواری‌های زندگی مواجه شده است.

وضعیت غزه پس از بمباران پنج روزه

رژیم صهیونیستی پس از خروج اجباری از غزه پس از ۴ دهه اشغالگری، این منطقه با جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری را هدف سیاست‌ها و رویکرد‌های جنایتکارانه خود قرار داده است که محاصره ۱۶ ساله آن اوج رویکرد مذکور است.

رژیم صهیونیستی در ۱۶ سال اخیر ۴ دور جنگ جدی و چند تنش کوچکتر را علیه غزه انجام داده است.

خشونت ۵ روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که حدودا یک سال پس از خشونت این رژیم علیه کرانه باختری رخ داد، وضعیت زندگی در این باریکه تحت محاصره را دشوارتر کرد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که بر اثر بمباران ۵ روزه نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰ واحد مسکونی به صورت کامل ویران شده یا آسیب دیدند؛ بیش از ۹۵۰ نفر نیز گرفتار آوارگی اجباری شده اند. آوارگی حدود هزار فلسطینی را رقم زدند.

در حالی که نیاز به تجهیزات و کالا‌های پزشکی و دارو در غزه افزایش یافته، ورود تجهیزات پزشکی به غزه تحت محاصره دشوارتر شده است؛ ضمن این که خروج بیماران از غزه برای درمان پزشکی ناممکن شده و بیماران مبتلا به سرطان را در معرض خطر جدی قرار داده است.

کمبود برق به دلیل حملات رژیم صهیونیستی، ادامه فعالیت زیرساخت‌ها و مراکز درمانی غزه را تهدید می‌کند.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نکته مهم این که، بازسازی خرابی‌ها در غزه به دلیل شرایط ناشی از محاصره آسان نیست و فهرست بلندی از آوارگان در غزه وجود دارند که همچنان منتظر بازسازی خانه‌های خود هستند.

برخی از خانه‌های تخریب شده غزه بر اثر خشونت‌های گسترده‌تر در سال‌های ۲۰۲۱ و حتی ۲۰۱۴ هنوز بازسازی نشده‎اند.

انتقاد گروه‌های حقوق بشری از سیاست رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه

نوار غزه که از نظر جمعیت یکی از متراکم‌ترین نقاط جهان است، که از سال ۲۰۰۷ تاکنون تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد، به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های متعدد از سوی گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری به عنوان بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان شناخته می‌شود.

فلسطینی‌ها و گروه‌های بین المللی حقوقی تاکید دارند که محاصره غزه در واقع نوعی مجازات دسته جمعی است.

گروه‌های حقوق بشری همواره رژیم صهیونیستی را به دلیل بمباران این منطقه مورد انتقاد قرار داده و خواستار پایان دادن به سیاست خشونت بار رژیم صهیونیستی درباره این منطقه شده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *