رئیس کل دادگستری لرستان: با زمینه سازان رانت و فساد بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد

13:51 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۷۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: با زمینه سازان رانت و فساد بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد
رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: خط قرمز دستگاه قضا رانت، تبعیض و فساد است و با زمینه سازان این جرایم بدون اغماض، برخورد جدی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خرم آباد با ابراز خرسندی از این دیدار، اظهارکرد: باید قدم‌های خوبی را در راستای خدمت گزاری به مردم برداریم، و خدمتگزاری به مردم صورت نمی‌گیرد مگر اینکه بین مجموعه‌ها یک تعامل سازنده و در حدود قانون صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید بر این نکته که خود را موظف به حمایت‌های قانونی از شهرداری می‌دانیم، بیان کرد: حد نگاری و گرفتن سند کاداستر یکی از خواسته‌ها و مطالبات مهم دادگستری استان است که در تسریع آن هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست و در این راستا نیاز است تا بخش‌های مختلف هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: در بحث ساخت و ساز غیرمجاز از سوی مدیران شهرداری باید اراده جدی وجود داشته باشد و یک پلیس قوی ساختمانی در شهر راه اندازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری بابیان اینکه معضل سد معبر توسط یک قشر از جامعه که مشکلات مالی و عدم شغل دارند به وجود می‌آید بنابراین باید ابتدا جا مکان و زیرساخت لازم را برای کاراین افراد فراهم و سپس اقدام به رفع سدمعبر کنیم و برای این کار راهکار لازم است، افزود: همچنین در این مورد باید هماهنگی و تعامل لازم بین تمامی دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به فعایت ۲ شعبه ویژه رسیدگی به دعاوی شهرداری در دادگستری استان، بیان کرد: خط قرمز دستگاه قضا رانت، تبعیض و فساد است و با زمینه سازان این جرایم بدون اغماض، برخورد جدی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که کمبود پارکینگ در شهر خرم آباد یک معضل است و باید برای آن برنامه ریزی شود، افزود: شهرداری باید در بحث ماده صد به خوبی دقت کند و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در کمیسیون ماده صد نیز باید به تکلیف قانونی خود در این رابطه عمل کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *