رئیس کل دادگستری استان لرستان به دستگا‌های مسئول برای ترک فعل‌های موجب وقوع جرم، هشدار داد

10:06 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان به دستگا‌های مسئول برای ترک فعل‌های موجب وقوع جرم، هشدار داد
رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: با دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند بدون اغماض و تعارف برخورد جدی خواهیم کرد، زیرا یک سلسله از جرایم ارتباط مستقیمی با ترک فعل دارند بنابراین نتیجۀ ترک فعل برخی دستگاه‌های متولی و مسئول وقوع جرم خواهد بود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در دیدار با سردار الهی و فرماندهان انتظامی استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهارکرد: به کمک شما برای خدمت گذاری به مردم شریف و دلاور استان نیاز داریم.

وی در ادامه بااشاره به اینکه امنیت یکی از نعمت‌هایی است که معمولاً انسان‌ها قدرش را نمی‌دانند، افزود: حدیثی از پیامبر گرامی (ص) داریم که می‌فرمایند ۲ نعمت سلامت و امنیت مورد غفلت قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه هنگام ایجاد شرارت و یا اختلال در نظم مردم متوجه می‌شوند که امنیت نعمت بزرگی است، افزود: کشور ما با وجود تمامی دشمنان و برنامه ریزی‌ها و توطئه‌هایی آنان، امنیت مثال زدنی دارد و در بین کانون‌های بحران کشور‌های اطراف خود دارای ثبات امنیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های مهم ایجاد امنیت؛ وجود نیروی خدوم پرتلاش انتظامی است، بیان کرد: تمامی مردم وجود آسایش و امنیت در کشور را مرهون تلاش‌های نیروی انتظامی هستند که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

وی دستگاه قضایی را نیز یکی دیگر از مولفه‌های ایجاد امنیت و نظم دانست، و بیان کرد: همه در یک کشتی نشسته و مقصدمان یکی است، اما ماموریت‌ها متفاوت است، و رسیدن به مقصد نهایی تنها با تعامل، همکاری و وحدت در حدود اختیارات قانونی ممکن خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: باید دستگاه‌های مسئول را خصوصاً در حوزه ارتکاب جرم پاسخگو کنیم، زیرا یک سلسله از جرایم ارتباط مستقیمی با ترک فعل دارند بنابراین اگر برخی از دستگاه‌های متولی و مسئول کار خود را انجام ندهند، نتیجه ترک فعل و وقوع جرم است.

وی گفت: به عنوان مثال در بحث اراضی ملی و منابع طبیعی قانون تاکید کرده که خشت اول که احداث شد بایستی تخریب شود، اما دستگاه مربوطه وظیفه خود را انجام نمیدهد و یک بنای بزرگ ساخته می‌شود و تخریب آن هزینه‌های مختلف روانی و اجتماعی در پی دارد و در افکار عمومی تخریب منزل مردم است که از منابع و امکانات کشور ساخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری ادامه داد: دستگاه‌های مسئول را پاسخگو خواهیم کرد و با تشکیل پرونده برای دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند با آنان بدون اغماض و تعارف برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شخصا در برخورد با تبعیض، رانت و فساد هزینه‌ها را پرداخت خواهم کرد، ابراز کرد: جرایم خشن موجب ایجاد ناامنی است و باید قدر زحمات نیروی انتظامی در دستگیری مجرمان جرایم خشن را که روزانه شهید تقدیم کشور می‌کنند دانست و دستگاه قضایی استان نیزبرخوردی بدون اغماض و عبرت آموز با مرتکبان اینگونه جرایم خواهیم کرد و این اشخاص شامل استفاده از ارفاقات قانونی و قضایی مانند «آزادی مشروط، پابند الکترونیک، تخفیفات و ...» نخواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان، با تاکید بر اینکه بر خورداری از آزادی مشروط و تخفیفات قانونی در استان حساب و کتاب دارد، اضافه کرد: به قضات تاکید خواهیم کرد تا با استفاده از مجازات‌های عبرت آموز برای مرتکبان جرایم خشن و مهم، بتوانیم نعمت امنیت را برای جامعه به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *