رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا روی موج تیراندازی‎های مرگبار/میلیون‎ها جوان تحت تاثیر خشونت تسلیحاتی

7:00 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۰۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا روی موج تیراندازی‎های مرگبار/میلیون‎ها جوان تحت تاثیر خشونت تسلیحاتی
کارشناسان بر این عقیده هستند که اقدامات محافظتی در مدارس آمریکا برای مقابله با تیراندازی، بر میلیون‌ها نوجوان تاثیر منفی می‌گذارد.

خبرگزاری میزان - مدارس آمریکا به دنبال محافظت از دانش‌آموزان خود در برابر تهدید فزاینده تیراندازی‌های جمعی هستند، اما کارشناسان می‌گویند اقداماتی که برای ایمنی به کار می‌روند در واقع به نسل‌های کل جوانان آمریکایی آسیب می‌زند.

به گزارش نشریه «هیل»، بر اساس یک ردیابی از هفته آموزش، در سال ۲۰۲۲، ۵۱ تیراندازی در مدارس رخ داد که مستقیماً هزاران دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار داد.

آسیب ناشی از اقدامات محافظتی

در مقایسه، بر اساس گزارش یک نهاد آمریکایی، ۹۵ درصد از مدارس آمریکا تمرین قرنطینه در برابر تیراندازی دارند که هر ساله میلیون‌ها دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«سارا برد-شارپس»، مدیر ارشد تحقیقات در Everytown، گفت که تمرینات تیراندازی فعال در واقع برای دانش آموزان مضر است.

به گفته وی، تأثیر تجمعی تمرین‌های تیراندازی، فلزیاب‌ها، معلمان مسلح، و سایر اقدامات سخت‌گیرانه مدرسه، محیطی است که ذاتاً برای دانش‌آموزان آمریکایی ناامن است.

تجزیه و تحلیل ۲۰۲۰ Everytown از میلیون‌ها توییت و هزار پست در یک رسانه اجتماعی با استفاده از طبقه‌بندی‌کننده‌های عاطفی، روان‌شناختی، یادگیری ماشینی، پست‌های قبل و بعد از تمرین‌های تعطیلی مدرسه را مورد مطالعه قرار داد.

بر اساس الگو‌های استفاده از کلماتی مانند «ترس، خودکشی و تحریک پذیری»، آن‌ها گفتند که ۴۲ درصد افزایش در اضطراب و ۳۹ درصد افزایش در افسردگی در موارد تمرین وجود دارد.

این وضعیت در نیویورک به اوج خود می‌رسد، جایی که مدارس ملزم به انجام چهار تمرین قرنطینه در سال هستند. 

قانونگذاران به دنبال حذف این تمرینات

قانون‌گذاران می‌خواهند این تمرینات را متوقف کنند و والدین این گزینه را دارند که فرزندشان را به طور کامل از این تمرین منصرف کنند.

«رابرت مورتفلد»، یکی از والدین در نیویورک که از قانون جدید حمایت می‌کند، گفت: اگر به عنوان یک کودک سه ساله وارد سیستم مدرسه شوید و به عنوان یک نوجوان ۱۸ ساله از آن خارج شوید، ۶۰ تمرین قرنطینه انجام داده اید. مسئله تنها خود مانور‌ها نیست، بلکه نحوه اجرای آن در بسیاری از مدارس است.

«نانسی راپاپورت»، روانپزشک کودک و نوجوان و دانشیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، می‌گوید که شیوه‌های قرنطینه «به شیوه‌ای بسیار ضعیف و آشفته انجام می‌شوند».

«راپاپورت» گفت که مدارس اغلب در مورد دانش‌آموزان پرخطر، مانند دانش‌آموزانی که قبلاً در تیراندازی یا آسیب‌های روحی در آن منطقه دخیل بوده‌اند، گزارشی انجام نمی‌دهند که باعث آسیب بیشتر می‌شود؛ حتی حوادثی وجود داشته که مدارس به دانش‌آموزان نمی‌گویند که این وضعیت تنها یک تمرین است.

بالاترین میزان تیراندازی در مدارس آمریکا

در سال ۲۰۲۲، مرکز ملی آمار آموزش آمریکا (NCES) دریافت که تیراندازی در مدارس این کشور به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

بر اساس پایگاه داده «واشنگتن پست»، امسال تاکنون ۲۱ مورد تیراندازی در مدارس رخ داده است؛ در جریان این تیراندازی‌ها هشت کودک کشته شدند که شش نفر از آن‌ها در تیراندازی در مدرسه نشویل در ماه آوریل جان خود را از دست دادند.

در همین حال، آماده سازی برای رویداد‌های بالقوه تیراندازی جمعی می‌تواند دانش آموزان را در ساختمانی که قرار است فضای امنی برای جوانان باشد، احساس ناامنی کنند و کودکان کوچکتر ممکن است همیشه نتوانند درک کنند که در خطر واقعی نیستند.

«راپاپورت»، می‌گوید: ایده آن‌ها از واقعیت و آنچه تمرین است، بسیار نزدیک به هم هستند.

بنابراین، هنگامی که از کودکان درخواست می‌شود یک قرنطینه را تمرین کنند، کاری که آن‌ها شروع به انجام می‌کنند بازی تکراری نامیده می‌شود، جایی که آن‌ها این ایده را تکرار می‌کنند که قرنطینه‌ای در حال رخ دادن است و افراد باید پنهان شوند و آن‌ها در وضعیت ناامنی هستند، و این نوع دیگری از آسیب است؛ و شواهد روشن نیست که آیا این تمرین‌ها واقعا در یک موقعیت واقعی مفید هستند یا خیر، یا اینکه آیا سایر اقدامات ایمنی مدرسه بیشتر از آسیب رساندن به دانش‌آموزان مفید خواهد بود یا خیر.

کارشناسان به دنبال رویکردی آگاهانه‌تر از آسیب‌های روانی به مسائل ایمنی مدارس و رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به تیراندازی در مدارس بوده‌اند.

«راپاپورت» از مدارسی حمایت می‌کند که یک تیم ارزیابی تهدید داشته باشند که بتواند در مورد برنامه‌های تخلیه در مواقع اضطراری صحبت کند، اما می‌گوید تمرین‌های واقعی غیرضروری هستند.

به گفته وی، شنیده‌ام که برخی از افراد در مورد آن صحبت می‌کنند، هر بار که سوار هواپیما می‌شوید، مردم به شما هشدار می‌دهند که در صورت وقوع سقوط هواپیما چگونه مدیریت کنید، اما آن‌ها یک سقوط شبیه‌سازی شده انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *