آمریکا روی دور خشونت تسلیحاتی و جنسی علیه کودکان

14:04 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا روی دور خشونت تسلیحاتی و جنسی علیه کودکان
نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که بسیاری از دانش آموزان در آمریکا انواع مختلف خشونت را تجربه می‌کنند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد از هر ۵ دانش‌آموز دبیرستانی در آمریکا، یک نفر شاهد خشونت تسلیحاتی در میان افراد غیر مرتبط بوده است، از جمله قتل‌هایی که با اسلحه صورت می‌گیرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این داده‌ها بر اساس گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکاست که خشونت در این کشور را «یک نگرانی مهم بهداشت عمومی» می‌داند.

سلاح مهم‌ترین دلیل مرگ کودکان آمریکایی

احتمال مرگ کودکان و نوجوانان با اسلحه در آمریکا بیشتر از هر دلیل دیگری است؛ در سال ۲۰۲۱، آخرین سالی که داده‌ها برای آن در دسترس بود، ۱۹.۹ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی گزارش کردند که شاهد خشونت تسلیحاتی بوده‌اند و ۳.۵ درصد گزارش کرده‌اند که در طول سال پیش از آن اسلحه حمل می‌کرده‌اند. 

داده‌ها همچنین نشان داد دانش‌آموزانی که شاهد خشونت بوده‌اند، بیشتر احتمال دارد که اسلحه حمل می‌کنند، درگیر مصرف مواد شوند و یا دست به خودکشی بزنند.

خودکشی سومین عامل مرگ نوجوانان آمریکایی

به طور کلی، بر اساس این گزارش، خودکشی سومین عامل مرگ و میر در بین نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله در آمریکاست.

محققان CDC در گزارشی می‎گویند: تحقیقات قبلی نشان داده که افراد جوان ممکن است برای دفاع از خود سلاح حمل کنند تا از خود در برابر خشونت محافظت کنند، به ویژه زمانی که مستقیما قربانی شده باشند یا سطوح بالایی از خشونت جامعه را شاهد باشند؛ خشونت اجتماعی و حمل اسلحه نگرانی‌های مهمی برای جوانان در آمریکا به شمار می‌رود.

افزایش انواع خشونت در جوامع مختلف آمریکا

محققان دریافتند که ۲۹.۳ درصد از سیاه پوستان و ۲۶ درصد از دانشجویان سرخ پوست آمریکایی، بومی آلاسکا یا بومیان هاوایی، شاهد خشونت در جامعه خود بوده‎اند؛ در مقایسه با ۲۴.۵ درصد سفیدپوستان، ۲۱.۳ درصد اسپانیایی یا لاتین تبارها، ۱۴.۸ درصد از افراد چند نژادی و ۹.۳ درصد از دانش آموزان آسیایی.

نظرسنجی CDC نشان می‌دهد که نوجوانان، به ویژه دختران، خشونت، افکار خودکشی و چالش‌های سلامت روان بیشتری را تجربه می‌کنند.

محققان دریافتند در سال ۲۰۲۱، در مجموع ۸.۵ درصد از دانش‌آموزان خشونت فیزیکی را در زندگی خود تجربه کرده‌اند، ۹.۷ درصد خشونت جنسی و ۱۱ درصد خشونت جنسی از سوی افراد ناشناس را گزارش کرده‌اند؛ و تجربه رابطه جنسی اجباری در طول زندگی برای ۸.۵ درصد از کل دانش آموزان روی داده است.

محققان همچنین بررسی کردند که ۲۲ درصد از دانش‌آموزان در سال گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

محققان می‎گویند که یافته‌ها نشان می‌دهد «اشکال متعدد» خشونت با نوجوانان، خشونت جنسی و قلدری «تجربه‌های رایج» برای دبیرستان‌های آمریکاست، و«قربانی خشونت شدن در میان جوانان یک نگرانی بهداشت عمومی است».

این گزارش همچنین نشان داد که «مصرف مواد مخدر» در بین دانش آموزان دبیرستانی آمریکا در سال ۲۰۲۱ رایج بود.

تقریبا یک سوم از دانش‌آموزان، ۳۰ درصد، استفاده فعلی از الکل یا ماری‌جوانا یا سوء استفاده از مواد افیونی را گزارش کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *