افزایش مرگ با سلاح در آمریکا در پی تشدید خشونت‎ها از سوی نوجوانان

11:14 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۵۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش مرگ با سلاح در آمریکا در پی تشدید خشونت‎ها از سوی نوجوانان
یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تشدید خشونت میان نوجوانان آمریکایی به افزایش مرگ و میر با سلاح در این کشور منجر شده است.

خبرگزاری میزان - افزایش مرگ و میر ناشی از اسلحه در بین کودکان آمریکایی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ عمدتا از سوی نوجوانان با سنین بالاتر صورت گرفته و با بسته شدن مدارس در طول دوره کرونا مرتبط بوده است.

به گزارش فاکس نیوز، کارشناسان می‌گویند که این امر همزمان با افزایش سرسام آور جرم و جنایت در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ همراه بوده است.

نتایج تحقیقات موسسه پیو

تحقیقات موسسه «پیو» با استناد به آمار مرگ و میر ارائه شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. 

داده‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹، قبل از همه‌گیری کرونا، هزار و ۷۳۲ مورد مرگ ناشی از اسلحه در میان کودکان وجود داشت که قبل از افزایش به ۲ هزار و ۵۹۰ نفر در سال ۲۰۲۱ بوده است.

مطالعه پیو نشان داد که احتمال کشته شدن کودکان با سنین بالاتر و نوجوانان به دلیل تیراندازی بیشتر از کودکان با سنین پایینتر است؛ این مطالعه دریافت که افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله ۸۶ درصد از کل مرگ و میر‌های ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند.

امی سوئرر، یکی از اعضای ارشد حقوقی بنیاد هریتیج می‌گوید، داده‌های CDC نشان می‌دهد که افزایش مرگ و میر بیشتر از سوی نوجوانان با سنین بالاتر، به ویژه در بین ۱۴ تا ۱۸ سال انجام می‌شود.

واضح است که این افزایش به این دلیل نیست که تعداد بیشتری از کودکان خردسال معمولا به اسلحه دسترسی پیدا می‌کنند و به طور تصادفی به شخصی تیراندازی می‌کنند، که این موضوع بحث بزرگی از طرف حامیان کنترل اسلحه بود که نگران افزایش فروش اسلحه در طول همه‌گیری بودند. 

سوئرر می‌گوید که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ خودکشی کودکان و نوجوانان آمریکایی با اسلحه نیز با افزایش همراه بوده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که برای مثال، در بین ۱۷ ساله‌ها، ۱۸۰ مورد مرگ و میر بیش از حد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۱۹ وجود داشته است.

افزایش سراسری خشونت در آمریکا

خشونت در سراسر آمریکا در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت؛ زمانی که قرنطینه کرونایی زندگی روزمره را به هم ریخت و اعتراضات ناشی از قتل «جورج فلوید» در سراسر این کشور گسترش یافت. 

طبق داده‌های اف‌بی‌آی، قتل‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش یک ساله در قتل‌ها از زمان آغاز ردیابی جنایات توسط این نهاد آمریکایی است.

داده‌های اف‌بی‌آی نشان می‌دهد که افزایش قابل توجه قتل در سال ۲۰۲۰ در سراسر آمریکا مشاهده شده است.

سوئرر گفت: بدیهی است که افزایش مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان خردسالان با افزایش قتل‌های خشونت آمیز مرتبط است، اما محدودیت‌ها و پیامد‌های آن‌ها نیز احتمالا نقش داشته است.

همچنین دلیل خوبی برای این باور وجود دارد که دستکم یک عامل دیگر در افزایش مشخصا وحشتناک قتل‌های نوجوانان، افزایش واضح خشونت در میان نوجوانان با سنین بالاتر است که در این بازه زمانی مرتکب جنایات بیشتری می‌شوند.

افزایشی که به نظر می‌رسد مستقیما با افزایش غیبت‌های مزمن از مدرسه همزمان است؛ مشکلی که بسیاری از مدارس سراسر این کشور حتی پس از بازگشت به یادگیری حضوری و پس از همه گیری همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس مطالعه CDC، در طول همه گیری ویروس کرونا، قتل با اسلحه در آمریکا به بالاترین سطح در ۲۵ سال گذشته رسید.

سوئرر توضیح داد: افرادی که در فعالیت‌های مجرمانه شرکت می‌کنند به مراتب بیشتر احتمال دارد که خودشان قربانی خشونت با اسلحه شوند.

مطالعه پیو نشان داد که قتل بیشترین مرگ و میر با اسلحه در میان کودکان را به خود اختصاص داده است، در حالی که خودکشی عامل ۳۲ درصد از این مرگ‌ها است؛ بر اساس این مطالعه، تیراندازی‌های تصادفی عامل ۵ درصد از مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان آمریکایی است.

همچنین احتمال مرگ پسران بر اثر اسلحه بسیار بیشتر از دختران بود، که ۸۳ درصد از مرگ و میر‌ها در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با دختران با ۱۷ درصد به خود اختصاص داد.

بر اساس نژاد، کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست ۴۶ درصد از کل مرگ‌های ناشی از اسلحه را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دهند که اکثریت آن‌ها قتل بوده است، در حالی که خردسالان سفیدپوست ۳۲ درصد، نوجوانان اسپانیایی تبار ۱۷ درصد و کودکان و نوجوانان آسیایی یک درصد بوده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *