گزینه‌های انگلیس برای اسکان پناهجویان/زندان‌ها، سکو‌های نفتی و اردوگاه‌های نظامی

12:13 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۴۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزینه‌های انگلیس برای اسکان پناهجویان/زندان‌ها، سکو‌های نفتی و اردوگاه‌های نظامی
موضوع اسکان پناهجویی برای دولت انگلیس به چالشی جدی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – وزارت کشور انگلیس درمواجهه با کُندی روند پردازش درخواست‌های مهاجرتی و پناهجویی، قصد دارد مهاجران و پناهجویان در انتظار انجام روند پردازش را در مکان‌های نامعمول اسکان دهد.

اسکان پناهجویان در مکان‌های نامتعارف و غیر معمول

به گزارش «گاردین»، وزارت کشور انگلیس در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن پناهجویان و مهاجران را در ناوگانی از کشتی‌های تفریحی، قایق‌ها و لنج‌ها در سراسر این کشور اسکان دهد.

دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس به مقام‌های این کشور اعلام کرد که همه گزینه‌های موجود را جهت اسکان پناهجویان و مهاجران درگیر تاخیر در روند پردازش درخواست در نظر بگیرند؛ زندان‌ها و اردوگاه‌های نظامی سابق از جمله گزینه‌ها هستند.

برخی از گزارش‌ها از امکان اسکان مهاجران و پناهجویان در سکو‌های نفتی غیر فعال حکایت دارند؛ این ایده وزرای انگلیسی در سال ۲۰۲۰، قبلا به دلیل مشکلات لجستیکی و ایمنی رد شده بود، اما بعید نیست که این بار پذیرفته شود.

بازداشتگاه‌های مهاجرت از جمله دیگر گزینه‌ها برای اسکان پناهجویان و مهاجران در انگلیس هستند.

پیش بینی می‌شود ناکامی در روند مذکور، دولت انگلیس را ناچار به اسکان مهاجران و پناهجویان در هتل‌ها کند.

زندگی دشوار پناهجویان و مهاجران در هتل‌ها

دولت انگلیس در سال‌های اخیر اعلام کرد که مهاجران و پناهجویان در انتظار فرآیند پردازش درخواست مهاجرتی و پناهجویی را در هتل‌ها اسکان می‌دهد، اما پرسش این است که این هتل‌ها چگونه مکان‌هایی هستند.

هتل‌های محل اسکان پناهجویان و مهاجران که عمدتا تحت اداره شرکت‌های خصوصی قرار دارند، مکان‌هایی فاقد امکانات و پر ازدحام هستند؛ حریم خصوصی و امنیت وسایل شخصی در این هتل‌ها به دلیل ازدحام جمعیت و گاهی حضور بیش از ده نفر در یک اتاق بی معناست.

مهاجران و پناهجویان اسکان داده شده به تناوب و بدون اطلاع قبلی در هتل‌ها جابجا می‌شوند؛ این امر سبب احساس عدم اطمینان و بی ثباتی آن‌ها می‌شود.

وسایل شخصی ساکنان هتل‌ها مرتبا گم شده و به سرقت می‌روند؛ هتل‌ها از امکانات شست‎وشو و بهداشت بهره‌مند نیستند.

به طور خلاصه این شرایط تکان دهنده را می‌توان این گونه توصیف کرد: پناهجویان و مهاجران با غذا‌های تاریخ گذشته و ناکافی، در شرایطی فاقد امکانات بهداشتی و در اتاق‌های پر ازدحام به حال خود رها می‌شوند.

انگلیس در آستانه تصویب قانون ضد مهاجرتی جدید

در عین حال، دولت انگلیس برای تصویب یک قانون ضد مهاجرتی جدید تلاش می‌کند؛ قانونی که از سوی سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری ناقض قوانین بین المللی حقوق بشری توصیف شده است.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که طرح سوناک خطر نقض تعهدات حقوقی انگلیس را در پی دارد.

این اقدام به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای بی انگیزه کردن پناهجویان برای ورود به انگلیس در نظر گرفته شده است؛ حتی اگر آن‌ها قربانی قاچاق انسان باشند.

ارقام وزارت کشور انگلیس که هفته گذشته قبل از سومین قرائت لایحه مذکور در مجلس عوام منتشر شد، نشان می‌دهد که شمار درخواست‌های عقب افتاده از ۱۳۶ هزار و ۲۳۰ مورد در دسامبر به ۱۳۸ هزار و ۵۲ مورد در ماه مارس افزایش یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *