رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ملاقات مردمی رئیس کل محاکم تهران در امام زاده قاضی صابر ده ونک برگزار شد

8:42 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۳۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ملاقات مردمی رئیس کل محاکم تهران در امام زاده قاضی صابر ده ونک برگزار شد
ملاقات مردمی یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران در امام زاده قاضی صابر (ده ونک) برگزار شد.

خبرگزاری میزان- یحیی جعفری به همراه معاونین قضایی_ستادی محاکم در امور کیفری و حقوقی و برخی سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران (شهید قدوسی و شهید مدنی) در برنامه از پیش اعلام شده با هدف پاسخگویی به مشکلات حقوقی و قضایی نمازگزاران در ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه امام زاده قاضی الصابر (ع) واقع در محله ده ونک حضور یافتند.

مسئولان قضایی محاکم تهران، نماز ظهر و عصر را در بین نمازگزاران این امام زاده به جا آوردند.

جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بین دو نماز در جمع اهالی این منطقه ضمن آرزوی غفران الهی در ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان بیان داشت: امروزه مسئولین دستگاه قضایی خود به استقبال مردم شریف می‌رود و با حضور در میان آنان پیگیر مشکلات قضایی هستند.

وی با اشاره به منشأ برخی اختلافات و پرونده‌های قضایی خواستار دقت افراد در مراودات مالی، اجتماعی و تنظیم قرارداد‌ها شدند و در این زمینه با استناد به آیه قرآن کریم به امر الهی در مکتوب کردن هرگونه مراودات مالی و شاهد گرفتن در آن اشاره کرد و خواستار دوری از احساسات و حیای غیر معقول در مراودات شد.

رئیس کل محاکم تهران همچنین در خصوص اختلافات خانوادگی گفت: از علل مهم این اختلافات عدم دقت در ازدواج و عدم شناخت کافی طرفین نسبت به یکدیگر میباشد.

وی در آخر به ضرورت اقدام حقوقی صحیح مراجعین به دستگاه تاکید کرد و خواستار مشاوره مناسب جهت پیشگیری از ایرادت شکلی توسط دادگاه و در نتیجه تاخیر در احقاق حق شدند.

جعفری در ادامه به همراه مسئولان قضایی محاکم تهران ضمن دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با نمازگزاران و مراجعین مردمی از نزدیک در جریان مشکلات، سوالات و مطالبات قضایی آن‌ها قرار گرفتند و دستورات و ارشادات لازم را صادر کردند.

ابوالفضل نیکوکار سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی، علیرضا کثیرلو سرپرست مجتمع قضایی شهید مدنی و الواری سرپرست ناحیه ۳ دادسرای تهران به همراه مدیران دفاتر کل و برخی از فرماندهان انتظامی و مسئولین شهری در این ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را همراهی می‌کردند.

در این دیدار رئیس هیئت امنای آستان مقدس امام زاده قاضی صابر نیز ضمن استقبال از حضور مسئولین قضایی خواستار تداوم آن شدند و به بیان برخی از مشکلات حقوقی محل و آستان پرداختند.

در ماه مبارک رمضان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین قضایی ستادی و سرپرستان مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه، سیاست‌های تحولی محاکم تهران و طبق برنامه ریزی انجام شده با حضور در میز خدمت نماز جمعه و مساجد حوزه‌های قضایی مربوطه بعد از اقامه نماز جماعت (ظهر و عصر _ مغرب و عشاء) با برگزاری برنامه‌های ملاقات مردمی با استماع اظهارات نمازگزاران، به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و ارشادات و دستورات لازم را ارائه کردند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *