رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان از ۲ شرکت بازدید کرد

14:32 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۲۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از ۲ شرکت بازدید کرد
رئیس کل دادگستری سمنان از دو شرکت لوله پلی اتیلن و قطران اتصال و فولاد آلیاژی بازدید کرد؛ این اقدام در راستای اجرای اقدام موثر قضایی و اداری برای افزایش تولید، اشتغال، کارآفرینی و مهار تورم صورت گرفت چنانچه طی یک سال گذشته ۵۲ مورد بازدید و دیدار با ۵۱۰ نفر از متصدیان واحد‌های تولیدی صورت گرفته است.

خبرگزاری میزان -  محمد جعفر عبدالهی در ادامه پیگیری‌های نتیجه محور با عزیمت به کارخانه و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و در اجرای اقدام موثر قضایی و اداری برای افزایش تولید، اشتغال، کارآفرینی و مهار تورم، تعداد ۵۲ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی را طی یکسال گذشته انجام و ملاقات چهره به چهره با ۵۱۰ نفر از متصدیان واحد‌های تولیدی را صورت داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تبریک روز جهانی کار و کارگر از دو شرکت لوله پلی اتیلن و قطران اتصال و فولاد آلیاژی سمنان بازدید و بیان کرد: به منظور بررسی، شناسایی از نزدیک و پیگیری موثر قضایی با دعوت از مدیران اجرایی دستگاه‌های مربوطه در حمایت از تولید، اشتغال و کارآفرینی در این دو شرکت حاضر شده ایم تا شنونده دغدغه‌ها و مطالب مدیران واحد‌های تولیدی باشیم. 

عبدالهی، متصدیان واحد‌های تولیدی را سربازان جهاد اقتصادی کشور عنوان و افزود: کار یک ارزش است و اگر اقتصاد کشور بیمار تلقی می‌شود بعلت عدم پیگیری صحیح و حل مشکلات حوزه تولید و کار بوده است.

وی تصریح کرد: در این بازدید‌ها سعی می‌کنیم با همراهی، پیگیری و بررسی‌های مدیران اجرایی، مشکلات واحد‌های تولید و جامعه کارگری دنبال تا در نتیجه همدلی و اتحاد چرخه‌ی تولید بیش از پیش به فعالیت خود ادامه دهد.

عبدالهی هدف از حضور در این دو شرکت را اینگونه عنوان کرد: از آنجایی که استان سمنان با خشکسالی و کمبود بارش مواجه بوده، برای بهبود روش‌های آبیاری و آبرسانی در شرکت پلی اتیلن و قطران اتصال سمنان حاضر شدیم تا برای حفظ منابع آب و انرژی اقدام موثری انجام شود.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه به روز‌های گرم سال نزدیک می‌شویم به شرکت فولاد آلیاژی رفت تا برای مدیریت مصرف برق آن شرکت پیش بینی‌های اثربخشی با استماع دغدغه‌های مدیران آن شرکت و اجرای مصالح کشور اتفاق افتاده تا با تعطیلی کمتری و حفظ منابع مالی بیشتری برای آن واحد تولیدی در سال جاری مواجه باشیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از ۲ شرکت بازدید و با ۵۱۰ نفر از متصدیان واحد‌های تولیدی گفت‌وگو کرد

عبدالهی ارمغان بازدید از این دو واحد تولیدی را تشریح و اظهارکرد: این کارخانه‌ها با وجود مشکلات اقتصادی اعم از نیاز به برخورداری از سرمایه ثابت، جذب نیرو‌های کارگری مناسب و کسب برخی از مواد اولیه تولیدی با مسائلی مواجه هستند، با موافقت مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی مبنی بر اعطاء مهلت به شرکت لوله پلی اتیلن و قطران سمنان، مشکل زمین در اختیار شرکت مذکور حل می‌شود.

همچنین مقرر شد مدیران کار و رفاه اجتماعی و صمت استان سمنان بررسی‌های لازم جهت اهلیت استانی در رفع نیاز‌های شرکت‌ها برای کسب مواد اولیه در مزایده‌ها و نیز جذب نیروی کار متخصص و مناسب را بررسی و پیگیری داشته و نتیجه اقدامات را به ستاد استانی پیگیری اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: با حمایت‌های دستگاه قضایی استان در سال گذشته ۴۲ واحد تولیدی احیاء و ۱۹۰ واحد تولیدی افزایش ظرفیت داشته اند.

وی در ادامه عنوان کرد: برای دستگاه قضایی استان موضوع تولید و اشتغال حائز اهمیت است و طی یکسال گذشته اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تعداد ۶ هزار و ۵۶۵ نفر انجام و از بیکاری ۲ هزار نفر جلوگیری شده است. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه افزود: در سال جاری می‌بایست با تلاش‌های شبانه روزی، همدلی و همراهی موجود در بین مدیران استانی، افزایش بازدهی تولید و اشتغال در استان رقم خورده تا در نتیجه فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از سرمایه گذار مهار تورم و رشد اشتغال حاصل شود. 

در این بازدید ۴ ساعته رئیس کل دادگستری استان سمنان با اهداء شاخه‌های گل به کارگران آن واحد‌های تولیدی روز کار و کارگر را تبریک و تهنیت گفته و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اعم از صمت، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی، پلیس راهور و رئیس انجمن مدیران صنایع و مدیرعامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی استان، محمدجعفر عبدالهی را همراهی کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *