رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زمینه اشتغال یک هزار و ۱۲۷ نفر از مددجویان با اقدامات دادگستری استان سمنان در سال ۱۴۰۱ فراهم شد

10:03 - 13 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۵۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
زمینه اشتغال یک هزار و ۱۲۷ نفر از مددجویان با اقدامات دادگستری استان سمنان در سال ۱۴۰۱ فراهم شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: حمایت موثر از اشتغال و کارآفرینی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان است و در همین راستا اشتغال زندانیان و بازپروری صحیح تعداد یک هزار و ۱۲۷ نفر از زندانیان استان سمنان در سال ۱۴۰۱ فراهم شد.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی اظهار کرد: سیاست‌های مدونی در دادگستری کل استان سمنان برای مولد سازی اشتغال از درون زندان و اعزام زندانی کارآفرین به بیرون از زندان در حال انجام بوده و کماکان ادامه دارد.

وی، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال زندانیان را به عنوان یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی استان برای رشد تولید و حفظ کرامت انسانی مددجویان معرفی و افزود: با ساز و کار‌های مشخص و برنامه ریزی‌های تعیینی، هدایت حرفه‌ای مددجویان دارای شرایط قانونی به بازار کار مبتنی بر استعداد و علاقه‌های شناسایی شده آنان صورت پذیرفته و در سال ۱۴۰۱ اشتغال زندانیان با رشد ۷ درصدی به نسبت سال گذشته همراه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان، حمایت موثر از اشتغال و کارآفرینی را از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان اعلام و در همین راستا اشتغال زندانیان و بازپروری صحیح تعداد یک هزار و ۱۲۷ نفر از زندانیان استان سمنان در سال ۱۴۰۱ فراهم شد.

وی از تعامل دستگاه قضایی با کارفرمایان و تولیدکنندگان جهت اشتغال مددجویان گفت و ادامه داد: بسیاری از متصدیان نیک اندیش واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی برای جذب مددجویان مستعد و علاقمند به کار با اختصاص شرایط حقوقی مناسب اعلام آمادگی کرده و یار صدیق دستگاه قضایی استان در حمایت از تولید و کارآفرینی بشمار می‌آیند تا با مولد سازی زندان برای تامین مایحتاج و مساعدت به چرخه‌ی اقتصاد جامعه پشتیبانی موثری انجام شود.

عبدالهی در خاتمه تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه موضوع اشتغال زندانی را در دوران تحمل حبس و پس از تحمل محکومیت کیفری مهم می‌دانند و دستگاه قضایی استان سمنان سعی دارد با تداوم حرفه آموزی محکومین به مشاغل مناسب، بازاجتماعی صحیح و سودمند برای جامعه مهیا کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *