رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت خشونت آمیز یک مسلمان در کانادا/تاکتیک زانو روی گردن این بار در ادمونتون

12:39 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت خشونت آمیز یک مسلمان در کانادا/تاکتیک زانو روی گردن این بار در ادمونتون
برخورد خشونت‌بار پلیس کانادا در هنگام بازداشت یک شهروند سیاه پوست مسلمان در شهر ادمونتون با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است

خبرگزاری میزان – اقدام پلیس کانادا مبنی بر بازداشت خشونت‌بار یک شهروند مسلمان سیاه پوست با انتقادات بسیاری به خصوص از سوی نهاد‌های اسلامی مواجه شده است.

به گزارش «ادمونتون ژورنال»، شورای ملی مسلمانان کانادا با انتشار بیانیه‌ای به شدت از دستگیری خشونت‌آمیز این شهروند مسلمان از سوی پلیس شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتا، انتقاد کرد.

این شهروند مسلمان در حال رانندگی همراه با همسر و فرزندان خردسالش بود؛ پلیس ادمونتون او را به بهانه سرعت غیرمجاز متوقف و سپس او را بازداشت کرد.

افسران پلیس پس از متوقف کردن خودروی فرد مذکور و درخواست مدارک، او را از خودرو خارج کرده و روی زمین می‌خوابانند.

 

 

ویدئوی منتشر شده از لحظه دستگیری این شهروند مسلمان نشان می‌دهد که نیرو‌های پلیس کانادا با خشونت در حال ضرب و شتم وی هستند و همسر وی از آن‌ها می‌خواهد تا خشونت را متوقف کنند.

یکی از افسران پلیس کانادا زانوی خود را بر روی گردن این شهروند مسلمان گذاشته و فشار می‌دهد. در همین حال همسر این فرد مسلمان به افسران پلیس کانادا می‌گوید که خشونت را متوقف کنند، اما نیرو‌های پلیس بدون هیچگونه توجهی اقدامات خشونت بار خود را ادامه می‌دهند.

شهروند سیاه پوست فریاد می‌‎زند: متوقف کنید، متوقف کنید، شما حق انجام این کار را ندارید، کودک در خودرو حضور دارد و کودکان گریه می‌کنند.

این اقدام در روز ۲۱ آوریل و همزمان با عید فطر روی داده و شهروند مسلمان در راه بازگشت از نماز عید فطر در حال رانندگی در جنوب ادمونتون از سوی پلیس متوقف می‌شود.

شورای ملی مسلمانان کانادا می‌گوید که با پلیس ادمونتون تماس گرفته و خواستار گفتگو در این باره و پیگیری موضوع شده است.

پلیس ادمونتون که از تحویل کامل ویدئوی مربوط به بازداشت این شهروند مسلمان به شورای ملی مسلمانان کانادا خودداری کرده، می‌گوید که قصد بررسی بیشتر این موضوع را ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *