رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خودداری کانادا از رسیدگی به شکایت بومیان از خشونت پلیس

8:00 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۸۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودداری کانادا از رسیدگی به شکایت بومیان از خشونت پلیس
پلیس کانادا می‌گوید که درباره اتهام‌های افسر پلیسی که یک نوجوان بومی را ضرب و شتم کرده بررسی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری میزان – نژادپرستی پلیس کانادا موضوعی است که در سال‌های اخیر به گستردگی به آن پرداخته شده است، اما این روند به دلیل انفعال دولت کانادا همچنان ادامه دارد و به شکلی ویژه بومیان را قربانی نژادپرستی خشونت بار پلیس می‌کند.

به گزارش «edmontonjournal»، «پِیسی دوماس»، نوجوان بومی ۱۸ ساله در دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل جراحت شدید در بیمارستان بستری شد؛ پزشکان ناچار شدند بخشی از جمجمه وی را بردارند تا فشار روی مغز متورم او کاهش یابد.

دلیل این جراحت شدید، ضربه‎ای بود که افسر پلیس شهر ادمونتون استان آلبرتا به سر «دوماس» زد؛ در روز حادثه سه افسر پلیس در پی دریافت تماس مبنی بر چاقوکشی به محل حادثه رفتند؛ نیروهای پلیس کانادا پس از آنکه «پِیسی» روی زمین دراز کشید، سلاح گرم خود را به سمت وی گرفتند و یکی از آن‌ها با ضربه به سر این نوجوان بومی کوبید.

افسر پلیس کانادا که به سر این نوجوان بومی ضربه می‌زد، با صدای بلند گفت که «انگار به توپی ضربه می‌زند.»

 

خودداری دادستانی کانادا از رسیدگی به شکایت نوجوان بومی آسیب دیده از خشونت پلیس

افسران پلیس کانادا در ادامه، به «پِیسی دوماس» که بیهوش شده بود، دستبند زدند، آن‌ها تنها در پی درخواست امدادگران مبنی بر وخامت حال این نوجوان حاضر شدند که دستبند را باز کنند؛ در نهایت این نوجوان بومی در شرایطی خطرناک به بیمارستان منتقل شد.

پلیس کانادا پیش از آنکه دوماس  ۱۸ ساله به بیمارستان منتقل شود، صحنه را برای یافتن چاقوی ادعایی بررسی کرد، اما نتوانست چاقویی را پیدا کند.

اکنون خانواده «پِیسی دوماس« شکایتی علیه افسر پلیس مذکور طرح کرده‎اند، اما پلیس می‌گوید که دادستانی استان آلبرتا از رسیدگی به این پرونده خودداری کرده‎اند و به همین دلیل تحقیقات درباره این پرونده انجام نمی‌شود.

افسر مذکور در حال حاضر در مرخصی با حقوق به سر می‌برد.

منتقدان می‌گویند که تصمیم دادستانی کانادا به معنای بی توجهی تکان دهنده سیستم قضایی و پلیس کانادا به زندگی بومیان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *