جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز با دستور دادستان قزوین/ ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر

8:00 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۲۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز با دستور دادستان قزوین/ ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر
دادستان استان قزوین با ورود به مشکل شرکت «صنایع فلزی آبتین آذر آدلی» واقع در استان با سرمایه گذاران چینی، دستور رفع این مشکل و جلوگیری از خروج سالیانه ۷۰ میلیون دلار ارز و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم را صادر کرد.

خبرگزاری میزان –جلسه مشترک بین مدیرکل محیط زیست و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان قزوین با تعدادی از کارمندان سفارت چین با همت دادستانی استان قزوین امروز بصورت حضوری و همزمان صوتی و تصویری با سرمایه گذاران چینی برگزار شد.

حسین رجبی در این جلسه در تشریح خبر سرمایه گذاری کشور چین در استان قزوین، اظهارکرد: شرکای سرمایه گذار خارجی در شرکت «صنایع فلزی آبتین آذر آدلی» جهت ایجاد کارخانجات تولید «ورق‌های زنگ نزن و آلیاژ فرو منگنز» که از محصولات کاملا وارداتی هستند، برغم اخذ برخی مجوز‌ها با مشکلات و قوانین دست و پا گیر اداری مواجه هستند.

وی افزود: پس از مراجعه به اداره محیط زیست استان قزوین بدون ارائه راهکار اجرایی و کارشناسی، برای اجرای این طرح ملی ۳۰ میلیون دلاری با سرمایه گذاری خارجی، که درصورت راه اندازی، از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز در سال جلوگیری و موجب اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ و غیر مستقیم ۲ هزار نفر می‌شود، متاسفانه مخالفت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: این درحالی است که کشور‌های نویسنده «نسخه ممنوعیت‌های زیست محیطی» مانند آمریکا خودشان چند برابر ایران تولید ورق‌های زنگ نزن را دارند و متاسفانه این نسخه‌ها بدون هوشمندی لازم توسط برخی ارگان‌ها به فارسی ترجمه شده اند که معنی آن توقف تولید و خام فروشی خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین بیان کرد: شرکت چینی با مبلغ ۲۷ میلیون دلار آورده برای ساخت شرکت در قزوین برای گرفتن مجوز به سازمان صنعت معدن استان رجوع می‌کند که متاسفانه بی نتیجه است.

وی افزود: در نتیجه مدیرعامل کارخانه به دادستانی استان قزوین رجوع می‌کند که با حمایت رئیس کل دادگستری استان منجر به ورود و پیگیری دادستان استان قزوین برای رفع این مشکل از جمله (گرفتن مجوز برای این شرکت و زمین از شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسه و مصوبه) می‌شود.

رجبی با اشاره به اینکه مشکلات این شرکت تا حدی رفع شده است، تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت با وجود این مشکلات قصد تعطیلی کار در استان و بازگشت سرمایه را داشت که با ورود دادستان استان قزوین این مشکل درحال برطرف شدن است.

 

کمک دستگاه قضا به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و اشتغال/ دادستان استان قزوین دستور رفع مشکل یک شرکت تولیدی جهت جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر را صادر کرد

 

رجبی با بیان اینکه حال با توجه به تاکیدات رهبر معظم ایران اسلامی بر رشد تولید خصوصا «صنعت مادر استیل» که رشد آن موجب رشد بسیاری از صنایع بخصوص «تجهیزات پزشکی و دارویی و غذایی و ...» شده و مستقیما جلوی خام فروشی را می‌گیرد و از طرفی موجبات جذب سرمایه گذاری در آینده می‌شود. در این جلسه مقررشد: طرح توجیهی این شرکت در زمینه مصرف آب و استفاده بهینه از پسماند مجددا بازنگری شود و در خصوص مکان شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مساعدت کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *