رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹۲ پرونده با بیش از ۴ هزار شاکی با همت دادستانی استان قزوین رسیدگی شد

11:14 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹۲ پرونده با بیش از ۴ هزار شاکی با همت دادستانی استان قزوین رسیدگی شد
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین از کاهش ۹۳ درصدی پرونده‌های کثیرالشاکی در مراجع کیفری استان با همت کارکنان دادستانی استان و رسیدگی به ۹۲ پرونده با حدود ۴ هزار و ۶۰۰ شاکی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی با اعلام خبر کاهش ۹۳ در صدی پرونده‌های کثیرالشاکی در دادسرای استان قزوین، اظهارکرد: پرونده‌های کثیرالشاکی غالباً به دلیل کثرت اصحاب پرونده زمان بر بوده و روند رسیدگی به سایر پرونده‌ها را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دادستانی قزوین در سال گذشته تعیین تکلیف این نوع پرونده‌ها بود، افزود: در همین راستا با تشکیل «کارگروه پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی» در دادسرای مرکز استان، یکی از معاونان مسئولیت بررسی و پیگیری این پرونده‌ها را به صورت استانی عهده دار شد.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: در این کارگروه پرونده‌های کثیرالشاکی از جنبه‌های مختلف و بصورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دلیل انباشت آن‌ها آسیب شناسی و اقدامات لازم برای پیشگیری از موارد مشابه نیز اجرایی شد.

رجبی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس اقدامات صورت گرفته از ۹۹ فقره پرونده کثیرالشاکی موجود در مراجع کیفری استان، ۹۲ پرونده با حدود ۴ هزار و ۶۰۰ نفر شاکی و متشاکی مختومه و به شعب اجرای احکام کیفری ارسال شد افزود: سایر پرونده‌ها نیز در مراحل مختلف رسیدگی قرار دارند و قطعاً تعیین تکلیف آن‌ها نیز در سال جدید پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *