بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال سود مرکب با پیگیری دادستانی استان قزوین به واحد‌های تولیدی استان اعاده شد

10:19 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۱۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال سود مرکب با پیگیری دادستانی استان قزوین به واحد‌های تولیدی استان اعاده شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، از اعاده مبلغ «۴۳۵ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۹۸۶ ریال» سود مرکب تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحد‌های تولیدی استان در سال‌جاری خبر داد.

حسین رجبی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اعاده سود مرکب تسهیلات پرداختی به شرکت‌های تولیدی استان اظهارکرد: در راستای تحقق شعار سال اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر «مهارتورم و رشد تولید» و در اجرای دستورالعمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رئیس دستگاه قضا، حمایت از واحد‌های تولیدی، چون گذشته در دستور کار دادگستری و دادستانی استان قزوین قرار دارد.

وی با اشاره به رای وحدت رویه دیوانعالی کشور در سال ۱۳۹۹ مبنی بر منع دریافت سود مرکب از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحد‌های تولیدی، گفت: با توجه به نگرانی تعدادی از واحد‌های تولیدی استان به جهت اقدام برخی از بانک‌ها نسبت به دریافت سود مرکب از تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی دادستانی استان قزوین با تمامی بانک‌های استان مکاتباتی انجام داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین اشاره کرد: در این مکاتبه ۳ موضوع «بررسی تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی، اقدام به اعادۀ سود مرکب دریافت شده و اعلام نتیجه به دادستانی استان» به بانک‌ها اعلام شد.

رجبی با بیان اینکه در نتیجه این مکاتبات و پاسخ تمامی بانک‌های استان ۲۱ واحد تولیدی شامل اعاده سود مرکب دریافتی شدند، اعلام کرد: در مجموع مبلغ «۴۳۵ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۴۳۳ هزارو ۹۸۶ ریال» سود مرکب به واحد‌های تولیدی اعاده شد.

وی بیان کرد: اعاده این مبالغ موجبات افزایش جذب، ایجاد اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیرو در واحد‌های تولیدی را فراهم خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، همچنین ابراز امیدواری کرد: تا با اقدامات دادستانی‌های سراسر کشور در خصوص اعاده سود‌های مرکب دریافت شده از واحد‌های تولیدی مبالغ قابل توجهی به بخش تولید و صنعت تزریق و در نتیجه به رشد و توسعه اقتصاد کشور کمک شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *