رژیم صهیونیستی علیه کودکان؛ استفاده از دادگاه نظامی و حکم بازداشت اداری

7:15 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی علیه کودکان؛ استفاده از دادگاه نظامی و حکم بازداشت اداری
استفاده از سیستم دادگاه نظامی علیه کودکان در جهان تنها از سوی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - تقریبا هر شب، بین نیمه شب تا صبح، ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینی‌ها در سراسر کرانه باختری و قدس شرقی حمله می‌کند.

سربازان تا دندان مسلح و اغلب با نقاب، در گروه‌های ۱۰ تا ۱۰۰ نفری می‌رسند و به زور وارد خانه‌ها می‌شوند و گاهی اوقات در را باز می‌کنند.

همه اعضای خانواده - از کودکان تا افراد مسن - از خواب بیدار می‌شوند و زیر اسلحه نگه داشته می‌شوند، زیرا سربازان خانه آن‌ها را تخریب می‌کنند و آن‌ها را جست‎وجو، بازجویی می‌کنند، کتک می‌زنند و از آن‌ها عکس می‌گیرند.

به گزارش الجزیره، فلسطینی‌ها در جریان اینگونه اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند و حملات شبانه رژیم صهیونیستی خانواده‌های فلسطینی - به ویژه کودکان - را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

الجزیره با چندین فلسطینی درباره تجارب آن‌ها از تهاجم به خانه و بازداشت نظامی صحبت کرد.

 

استفاده رژیم صهیونیستی از دادگاه نظامی برای کودکان

روایت فلسطینیان

«محمد ابومریه»، یک فلسطینی ۲۷ ساله است که به همراه خانواده خود در روستای «بیت عمر» در حومه شمالی الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کند.

وی می‎گوید که ارتش رژیم صهیونیستی «۱۵ تا ۲۰ بار» به خانه آن‌ها حمله کرده است. تمام خانواده او در این حملات مورد حمله قرار گرفته و مجروح شدند.

«محمد» شش بار دستگیر شده و پنج سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است؛ اولین دستگیری او در سال ۲۰۱۰ روی داد، زمانی که او یک کودک ۱۴ ساله بود.

ایجاد رعب و وحشت با هدف بازدارندگی

حملات شبانه رژیم صهیونیستی عمدتا برای دستگیری فلسطینیان است، اما به دلایل دیگری نیز انجام می‌شود؛ شهادت‌ها و اسناد فلسطینی‌ها، گروه‌های حقوق محلی و بین‌المللی و حتی سربازان سابق صهیونیست نشان می‌دهد که ارتش این رژیم از این حملات برای ایجاد ترس و فشار روانی بر جمعیت اشغال شده برای دستیابی به «بازدارندگی» استفاده می‌کند.

سربازان در تاریکی شب به خانه‌ها یورش می‌برند، از اعضای خانواده عکس می‌گیرند و خانه‌شان را برای «جمع‌آوری اطلاعات» و «نقشه‌برداری» استفاده می‌کنند، یا از خانه‌ها به‌عنوان پایگاه تیراندازی یا دیده‌بانی در طول تهاجمات نظامی استفاده می‌کنند.

یک حمله می‌تواند از ۱۵ دقیقه تا چهار ساعت طول بکشد و اغلب شامل خشونت جسمی و روحی و همچنین تخریب اموال و دارایی فلسطینی‌ها می‌شود.

 

استفاده رژیم صهیونیستی از دادگاه نظامی برای کودکان

 

یورش به منازل فلسطینیان بدون حکم دادگاه

سربازان صهیونیست برای ورود به خانه‌های فلسطینی‌ها نیازی به حکم ندارند.

بر اساس دستورات نظامی، یک نظامی صهیونیست «ممکن است در هر زمان، در هر مکانی ... وارد خانه فلسطینیان شود و هر شخصی را در آنجا جست‎وجو کند، تنها اگر «دلیلی برای مشکوک شدن وجود داشته باشد، هر هدف مشکوک و مضر برای امنیت عمومی، امنیت نیروها، حفظ نظم عمومی» وجود داشته باشد.

از زمان اشغال در سال ۱۹۶۷، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۷۰ هزار حمله «جست‎وجو یا دستگیری» به شهر‌های فلسطینی در کرانه باختری اشغالی انجام داده است که بیشتر آن‌ها شامل یورش شبانه به خانه‌ها بوده است.

بین سال‌های ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۲۳، نیرو‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۲۳ هزار حمله «جست‎وجو یا دستگیری» در کرانه باختری اشغالی انجام دادند که به طور متوسط روزانه ۱۰ حمله انجام شده است.

 

استفاده رژیم صهیونیستی از دادگاه نظامی برای کودکان

 

دستگیری و حبس خودسرانه اجزای اصلی ارتش رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با استفاده از دستورات نظامی که آزادی‌های اساسی را به شدت نقض و جرم‌انگاری می‌کند، از سال ۱۹۶۷ بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی را دستگیر کرده است.

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، ارتش رژیم صهیونیستی در مجموع حدود ۴۵ هزار فلسطینی را در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی دستگیر کرد که ۱۷ درصد آن‌ها کودک بودند.

«اسماء منصور» یک مادر ۳۸ ساله است که در جنین در شمال کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کند؛ او و همسرش یک فروشگاه لوازم التحریر در شهر جنین دارند.

در روز ۹ آوریل ۲۰۲۱، ده‌ها نظامی صهیونیست به خانه آن‌ها یورش بردند و «محمد»، پسر ۱۷ ساله آن‌ها را ربودند؛ محمد یک سال و دو ماه در «بازداشت اداری» - بدون اتهام یا اجازه محاکمه - نگهداری شد.

 

استفاده رژیم صهیونیستی از دادگاه نظامی برای کودکان

 

تنها استفاده کننده از دادگاه نظامی علیه کودکان

استفاده از دادگاه نظامی علیه کودکان در جهان تنها از سوی یک رژیم به کار می‌رود و آن رژیم صهیونیستی است.

سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی در دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی محاکمه می‌شوند.

به گفته موسسه دفاع از کودکان بین‌المللی - فلسطین، از سال ۲۰۰۰، ارتش رژیم صهیونیستی دستکم ۱۳ هزار کودک فلسطینی را بازداشت، بازجویی، محاکمه و زندانی کرده است.

در سال ۲۰۱۶، ۳۴۳ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بودند.

در همین حال، رژیم صهیونیستی سالانه صد‌ها فلسطینی را تحت حکم «بازداشت اداری» دستگیر می‌کند.

این حکم به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فلسطینی‌ها را به طور نامحدود و تنها بر اساس «شواهد محرمانه» در بازداشت نگه دارند. بازداشت شدگان از اتهامات وارد شده اطلاعی ندارند و اجازه ندارند در دادگاه از خود دفاع کنند.

در سال گذشته میلادی رژیم صهیونیستی ۸۲۰ فلسطینی را بر مبنای حکم بازداشت اداری زندانی کرده است.

«لیلا» و «طارق عیساوی» ۷۵ و ۸۰ ساله در شهرک فلسطینی العیساویه در قدس شرقی اشغالی زندگی می‌کنند؛ شش فرزند از هفت فرزند آنها، از جمله یک دختر، در یک مقطع زمانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت بوده‌اند.

 

رژیم صهیونیستی علیه کودکان؛ استفاده از دادگاه نظامی و حکم بازداشت اداری

 

«سامر»، پسر آنها، یک زندانی فلسطینی است که رکورد طولانی‌ترین اعتصاب غذای فلسطینی‌ها را در سال ۲۰۱۳ شکست، زیرا ۲۶۶ روز قبل از آزادی، از غذا امتناع کرد.

خانواده «عیساوی» مدت‌هاست که تحت آزار و اذیت رژیم صهیونیستی قرار دارند؛ طارق عیساوی درباره تاریخچه یورش رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینی‌ها طی سالیان گذشته صحبت می‌کند.

برای یک زندانی فلسطینی، سخت‌ترین قسمت بعد از حمله است؛ افراد دستگیر شده برای بازجویی زندانی می‌شوند که می‌تواند تا ماه‌ها ادامه یابد.

در آنجا آن‌ها به طور معمول تحت شکنجه‌های جسمی و روانی از جمله ضرب و شتم، غل و زنجیر و محرومیت از خواب قرار می‌گیرند.

از سال ۱۹۶۷، بیش از ۷۰ فلسطینی در نتیجه شکنجه در بازجویی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *