رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابعاد گسترده آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان در آمریکا و اروپا

8:44 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
ابعاد گسترده آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان در آمریکا و اروپا
آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان در جهان و به خصوص آمریکا و کشورهای اروپایی ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد.

خبرگزاری میزان - زمان شکستن سکوت در مورد خشونت جنسی در دوران کودکی فرا رسیده و اگر این کار صورت نگیرد، میلیون‌ها کودک آسیب خواهند دید.

به گزارش «الجزیره»، یکی از قربانیان سوء استفاده جنسی در دوران کودکی به بازگویی تجربه خود در این زمینه پرداخته و می‌گوید: به عنوان یک بازمانده از خشونت جنسی در دوران کودکی، امروز از شما می‌خواهم که این غریزه را به چالش بکشید و در مورد چیزی صحبت کنید که ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی، عصبانیت، غمگینی یا خجالت شود.

خشونت جنسی علیه کودکان یک بحران خاموش

خشونت جنسی علیه کودکان یک بلای خاموش جهانی است؛ فراتر از فرهنگ‌ها و عبور از مرزها، هر یک از افراد باید سکوت کر کننده را در این زمینه بشکند.

یک قربانی در این باره می‌گوید: من حدود ۱۳ سال پیش شروع به اشتراک‌گذاری تجربه خودم کردم - نه به این دلیل که دوست دارم این کار را انجام دهم، بلکه به این دلیل که شرمندگی من تمام شده است؛ صحبت کردن در مورد تجربیاتم آسان نیست – آن زمان آسان نبود و اکنون هم آسان نیست – اما من این کار را انجام می‌دهم تا دیگران احساس تنهایی نکنند، همانطور که من این احساس را داشتم.

این امر یک موضوع محدود نیست؛ تقریباً از هر پنج زن یک نفر و از هر ۱۰ مرد یک نفر در اروپا گزارش می‌دهند که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته‎اند.

این رقم بدان معناست که ۲۰ درصد از زنان و ۱۰ درصد از مردان در اروپا در دوران کودکی با این بحران مواجه شده‌ و خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند.

آزار و خشونت جنسی علیه کودکان طیف مختلفی از رفتار‌ها را در بر می‌گیرد و بین ۷۰ تا ۸۵ درصد کودکان قربانی خشونت جنسی در اروپا آزارگر خود را می‌شناسند.

داده‌های جمع آوری شده نشان می‌دهد که بیشتر مجرمان علیه کودکان قربانی افرادی هستند که کودک به آن‌ها اعتماد دارد.

یک قربانی می‌گوید: من اقدام به صحبت کردن در این باره کردم، زیرا احساس می‌کردم سکوت در مورد خشونت جنسی، کر کننده است؛ برای بیش از ۲۰ سال، من از طرف کودکان و بازماندگان، اخیرا با همکاری جنبش «با هم برای دختران» - مشارکتی جهانی برای پایان دادن به خشونت علیه کودکان و نوجوانان - و به عنوان یکی از بنیانگذاران در سراسر جهان برای اطمینان از شنیدن صدای بازماندگان اقدام کردم.

داده‌ها و شواهد می‌گویند که مداخلاتی وجود دارد که برای جلوگیری از خشونت علیه کودکان کار می‌کند؛ این اقدامات شامل ایجاد مراکز مراقبت دوستدار کودک، توانمندسازی زنان جوان و دختران نوجوان، آموزش کودکان، ارائه حمایت از والدین و مراقبین، ایجاد ضمانت‌ها در سازمان‌های ورزشی و خدمت‌رسان به جوانان، ایجاد فضای مجازی ایمن‌تر، و حذف محدودیت‌ها برای بازماندگان است.

اقدامات صورت گرفته

جنبش «با هم برای دختران» در حال جمع‌آوری داده‌ها در بیش از ۲۲ کشور برای درک بزرگی این مشکل - از جمله تاکنون برای ۲۰ درصد از کودکان جهان در کشور‌های مختلف- و همچنین بررسی شواهد جهانی در مورد راه حل‌ها و مداخلاتی است که برای رسیدگی به آن کار می‌کنند.

این راه حل‌های مبتنی بر شواهد و اثبات شده می‌توانند برای پایان دادن به همه اشکال خشونت علیه کودکان موثر باشند.

تا زمانی که خشونت جنسی در دوران کودکی به عنوان یک راز پنهان باشد، به رشد خود ادامه خواهد داد؛ بدون شکستن فرهنگ سکوتی که در حال حاضر در مورد خشونت جنسی دوران کودکی وجود دارد، هرگز نمی‌توان این داده‌ها را در اختیار کسانی قرار داد که می‌توانند از آن برای ایجاد تغییر استفاده کنند.

تبعات گسترده تجربه خشونت جنسی

تبعات آزار جنسی در دوران کودکی بسیار پیچیده است و برای بسیاری از بازماندگان خشونت جنسی دوران کودکی مادام‌العمر باقی می‌ماند.

سکوت در برابر این بحران مجرمان جنسی را جسورتر می‌کند، و آن‌ها را با آگاهی از این که جامعه بیش از حد ترسیده است که آن‌ها را مورد بازخواست قرار دهد، ایمن نگه می‌دارد؛ برای مدت طولانی، بازماندگان از ترس اینکه افراد باورشان نشود ساکت شده‌اند.

جنبشی که از سوی فعالان در این زمینه ایجاد شده در پارلمان اروپا در بروکسل و در کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی مطرح می‌شود تا اطمینان حاصل کند که صدای بازماندگان در کشورهای اروپایی و آمریکا شنیده می‌شود، زیرا تصمیم گیرندگان قوانین پیشنهادی را برای ایمن نگه داشتن کودکان در فضای مجازی و به صورت آفلاین بررسی می‌کنند.

پایان دادن به خشونت جنسی علیه کودکان ممکن است کاری غیرقابل حل به نظر برسد، اما اگر اقدام جمعی صورت گیرد می‌توان به نتیجه امیدوار بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزار جنسی کودکان

ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
0
خاک تو سرشون ، با کثافت کاری هاشون
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *