روند افزایشی پرونده‌های آزار جنسی کودکان در انگلیس

12:48 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند افزایشی پرونده‌های آزار جنسی کودکان در انگلیس
پرونده‌های آزار جنسی کودکان در انگلیس همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – ۲۱ نفر در جریان تحقیقات سوء استفاده جنسی از کودکان در «وست میدلند» محکوم شدند.

به گزارش «گاردین»، تحقیقات «کاتالوگ وحشتناک سوء استفاده جنسی» را علیه کودکان در طول تقریبا یک دهه کشف کرد.

در بزرگترین تحقیقات آزار جنسی کودکان که توسط پلیس وست میدلندز انجام شده است، ۲۱ نفر به اتهام تجاوز جنسی جدی علیه کودکان در «والسال» محکوم شده‌اند.

این تحقیقات آنچه را که به عنوان «وحشتناک‌ترین فهرست سوء استفاده جنسی» توصیف می‌شد، کشف کرد؛ جرایم جنسی در منطقه والسال علیه هفت کودک ۱۲ ساله و کمتر، که تقریبا یک دهه را در بر می‌گیرد.

با توجه به خاتمه یافتن سومین و آخرین جلسه دادگاه پیگیری قانونی متهمان، این پرونده اکنون قابل گزارش است.

کوتاهی پلیس در رسیدگی به موارد آزار جنسی

یک گزارش رسمی به این نتیجه رسیده که پلیس انگلیس پس از آگاهی از اینکه کودکی در معرض خطر آزار جنسی آنلاین قرار دارد، ممکن است دستگیری مجرمان تا ۱۸ ماه طول بکشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که شیوه‌های تحقیقاتی واحد‌های پلیس «اغلب ضعیف [و] تأخیر‌های غیرقابل قبول در آن‌ها عادی است» و این امر کودکان را آسیب پذیر می‌کند و به مجرمان اجازه می‌دهد از عدالت فرار کنند.

بر اساس این گزارش، واحد‌های پلیس اغلب به درستی به ادعا‌ها یا نگرانی‌های مربوط به مظنونان پاسخ نمی‌دهند، یا خطرات ناشی از آن‌ها را برای کودکان دیگر در نظر نمی‌گیرند که منجر به «فرصت‌های از دست رفته» می‌شود.

افسران پلیس خطوط تحقیقاتی را دنبال نمی‌کنند تا بفهمند مظنون کیست و آیا آن‌ها به کودکان دیگر نزدیک می‌شوند یا خیر؛ به عنوان مثال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افسران به جستجو در پایگاه داده ملی پلیس بپردازند تا مشخص شود که آیا نیروی دیگری در حال بررسی تخلف مشابه با فردی با استفاده از همان شماره تلفن یا نام کاربری بوده است، دیده نشده است.

در بیشتر نیروها، مواردی که مستقیما به پلیس گزارش می‌شوند توسط افراد غیرمتخصصی با آموزش ناکافی بررسی می‌شوند که از راهنمایی‌هایی که باید دنبال کنند بی‌اطلاع هستند.

موارد بسیار پرخطر اغلب در عرض یک روز رسیدگی می‌شوند، اما مواردی که خطر بالا، متوسط یا کم در نظر گرفته می‌شوند اغلب در بازه‌های زمانی توصیه‌شده یک هفته، دو هفته و ۳۰ روز پاسخ داده نمی‌شوند.

این گزارش چندین مطالعه موردی را که این تأخیر، کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد، برجسته کرد؛ در یک مورد، مأموران به مدت ۱۸ ماه پس از گزارشی از سوی آژانس جرایم ملی (NCA) از دو ویدئو که تجاوز به دختری ۹ ساله را نشان می‌داد، هیچ کاری انجام ندادند.

در همان واحد پلیس بیش از ۳۰ مظنون که با کودکان زندگی می‌کردند، به دلیل آموزش ناکافی، خطر بالقوه آن‌ها بسیار پایین ارزیابی شده بود.

مواردی از این قبیل در عملکرد پلیس انگلیس در قبال مواجهه با آزار جنسی کودکان بسیار مشاهده شده است و این امر کودکان را در برابر مجرمان آسیب پذیرتر کرده است.

مشکل دیگر در این زمینه تعلل بیش از حد واحد‌های پلیس در زمینه اشتراک اطلاعات با نهاد‌های فعال در زمینه مبارزه با آزار جنسی کودکان است.

در جریان یک تحقیقات اخیر که به مدت ۷ سال به طول انجامیده، حدود ۷ هزار مورد شهادت در زمینه آزار جنسی کودکان مطرح شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *