هزاران مجرم جنسی در انگلیس بدون محکومیت قضایی

11:01 - 19 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۵۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هزاران مجرم جنسی در انگلیس بدون محکومیت قضایی
بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مجرم جنسی علیه کودکان در انگلیس از سال ۲۰۱۰ تاکنون هیچگونه حکم زندان دریافت نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان – تجزیه و تحلیل‌‎های صورت گرفته از سوی حزب کارگر انگلیس نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۰ تاکنون در این کشور هزاران نفر که به اتهام تجاوز جنسی یا فعالیت جنسی علیه کودکان زیر ۱۶ سال محکوم شده اند، حکم زندان دریافت نکرده‌اند.

به گزارش «میرور»، تحقیقات نشان داده که از سال ۲۰۱۰، تحت مدیریت حزب محافظه‌‎کار انگلیس حدود چهار هزار و ۵۰۰ مجرم جنسی علیه کودکان که محکوم شده‌اند، از زندان طفره رفته و «آزادانه» در حال عبور و مرور در خیابان‌ها هستند.

بر اساس این بررسی، حدود دو هزار بزرگسال که به اتهام تجاوز یا فعالیت جنسی علیه کودکان زیر ۱۶ سال محکوم شده بودند، با احکام اجتماعی از زندان معاف شدند، در حالی که حدود دو هزار و ۵۰۰ مجرم جنسی دیگر به حبس تعلیقی محکوم شدند.

این بدان معناست که سالانه ۳۴۶ مجرم جنسی علیه کودکان - تقریباً یک نفر در روز - از زندان اجتناب می‌کنند.

این در حالی است قرار بوده احکام تعلیقی و اجتماعی، که شامل پاکسازی دیوارنویسی یا جمع آوری زباله است، به مجرمان برای جزئی‌ترین جنایات داده شود.

موج انتقادات از دولت انگلیس

«استیو رید»، وزیر دادگستری در سایه انگلیس، گفت: این ارقام جوامع را در همه مناطق این کشور وحشتناک خواهند کرد؛ قربانیان از این موضوع وحشت دارند، مدام در اضطراب قرار دارند و این واقعیت در انگلیس تحت مدیریت حزب محافظه کار است.

در حال حاضر انتقاد‌ها از دولت انگلیس به دلیل آزاد گذاشتن مجرمان جنسی علیه کودکان به شدت بالا گرفته است؛ دولت محافظه‌کار انگلیس اجازه داده است که مجرمان جنسی در خیابان‌ها پرسه بزنند و والدین نگران خواهند بود که دولت انگلیس در برابر این جنایات هولناک بسیار نرم رفتار کرده است.

وزیر دادگستری در سایه انگلیس می‌گوید: ریشی سوناک باید در این زمینه شفاف عمل کند و توضیح دهد که چرا محافظه کاران در کنار جنایتکاران قرار دارند نه در کنار اکثریت مطیع قانون.

وی افزود: حزب کارگر حزب قانون و نظم است و ما احکام سخت‌تری را برای جنایتکاران خطرناک اجرا خواهیم کرد؛ ما آن را به یک مأموریت اصلی برای ایمن کردن خیابان‌های انگلیس تبدیل کرده‌ایم.

دو برابر شدن قربانیان تجاوز جنسی از سال ۲۰۱۵

این در حالی است که حزب کارگر برنامه‌های خود را برای معرفی دادگاه‌های تخصصی تجاوز جنسی برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران اعلام کرده است؛ تعداد قربانیان تجاوز جنسی از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از دو برابر شده است.

تحلیل جدید حزب کارگر نشان داد که حدود ۴۱.۶ درصد از بازماندگان تجاوز جنسی در حال حاضر از پیگیری پرونده خود منصرف شده‌اند که این رقم برای سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰ درصد بوده است.

۱.۶ مجرمان در سال ۲۰۰۰ محکوم شده‌اند

علاوه بر این در سال ۲۰۲۲ تنها ۱.۶ درصد از مجرمانی که جنایات آن‌ها گزارش شده، در دادگاه‌های انگلیس محکوم شده‌اند.

این ارقام هشداردهنده در بحبوحه حجم بی‌سابقه پرونده‌های دادگاهی و انتظار متوسط سه ساله برای اجرای عدالت برای بازماندگان تجاوز جنسی روی داده است.

رسوایی ملی

«کی‌یر استارمر»، رئیس حزب کارگر انگلیس در این باره می‌گوید: وضعیت سیستم عدالت کیفری تحت حاکمیت محافظه‌کاران به یک رسوایی ملی تبدیل می‌شود؛ قربانیان به حق به عنوان لکه ننگی بر کشور ما تلقی خواهند شد.

وی افزود: من به عنوان هدایت کننده درخواست‌های عمومی، نوع این خدمات را تغییر دادم تا از شجاعت بازماندگان حمایت شود و سیستم عدالتی را که نیاز داشتند و سزاوار آن بودند به دست آورند.

استارمر گفت: به همین دلیل است که من این مأموریت ملی را برای دولت آتی حزب کارگر قرار داده‌ام؛ کاهش سطح خشونت علیه زنان و دختران و افزایش اعتماد به سیستم قضایی تا بالاترین سطوح.

حزب کارگر می‌گوید که در آینده موضوع قربانیان تجاوز جنسی علیه کودکان و زنان را در اولویت توجه خود قرار خواهد داد؛ استارمر گفت: ما با گشودن دادگاه‌های تخصصی برای تجاوز به کودکان و زنان برای رسیدگی سریع به پرونده‌ها، کنار قربانیان خواهیم بود که تجربه‌ی دلخراش ماه‌ها، گاهی سال‌ها انتظار برای عدالت تکرار نشود.

حزب کارگر می‌گوید: ما پلیس بیشتری را در خیابان‌های انگلیس مستقر خواهیم کرد و تعداد دادستان‌ها را افزایش خواهیم داد تا متجاوزان و قاتلان خشن را سریعا پشت میله‌ها زندانی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *