معاون قضایی قوه قضاییه در امامزاده صالح(ع) به مشکلات مردم رسیدگی کرد

16:01 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه قضاییه در امامزاده صالح(ع) به مشکلات مردم رسیدگی کرد
معاون قضایی قوه قضاییه با حضور در امامزاده صالح (ع) تجریش به درخواست و مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین رحیمی ظهر امروز در بارگاه ملکوتی حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) تجریش پاسخگوی درخواست‌های حقوقی و قضایی مردم شد. 

 در این جلسه ملاقات مردمی که پس از اقامه نماز ظهر و عصر در ضلع جنوبی امامزاده صالح (ع) برگزار شد، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک و علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات قوه قضاییه نیز حضور داشتند. 

حجت الاسلام رحیمی در حاشیه این جلسه گفت: در سال جدید، این دومین جلسه ملاقت مردمی است که در آن شرکت می‌کنم. در این جلسه، اظهارات تعدادی از مراجعان شنیده و دستورات لازم برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات شان صادر شد.

معاون قضایی عدلیه با اشاره به اینکه در جلسه امروز تعدادی از افراد به ما مراجعه کردند که هنوز پرونده قضایی تشکیل نداده و نمی‌دانستند کار را باید از کجا شروع کنند، گفت: در این ملاقات‌های مردمی سعی می‌کنیم چنین مراجعانی را طبق قانون راهنمایی کرده و جایی هم که نیاز به وکیل داشته باشند، همکاران ما پیگیر می‌شوند تا این مهم انجام شود. 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: در جلسه امروز برخی از مراجعان نسبت به اطاله دادرسی گلایه داشتند. اطاله دادرسی دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه مردم اطلاعات حقوقی کمی دارند که لازم است، این آگاهی‌ها افزایش یاید. 

وی گفت: در دادگستری استان‌های مختلف اینگونه تلاش می‌شود که قضاتی با تجربه، پای سخنان مراجعان بنشینند و آن‌ها را بگونه‌ای هدایت کنند که بتوانند به صورت درست طرح دعوی کنند و به نتیجه مطلوب برسند. 

معاون قضایی عدلیه تصریح کرد: در جریان این ملاقات‌ها، مراجعان متوجه می‌شوند که باید کار خود را ازکجا آغاز کنند. این ملاقات‌های چهره به چهره، تسکینی برای مراجعانی است که مشکلات قضایی دارند و هم به رفع مشکلات آن‌ها کمک می‌کند. 

وی اظهار کرد: قطعا خیلی از افراد در این ملاقات‌ها نتیجه نمی‌گیرند، آن‌ها همان کسانی هستند که در چارچوب قانون محق شناخته نمی‌شوند، اما این جلسات برای کسانی که در قالب قانون محق هستند، موجب تسریع کارشان می‌شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *