مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان استان قزوین افتتاح شد

15:24 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۵۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان استان قزوین افتتاح شد
 رئیس کل دادگستری استان قزوین از رااندازی مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان در انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در آیین افتتاح مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان که در انجمن حمایت از زندانیان استان انجام شد، گفت: خانواده زندانیان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار دارند و به همین خاطر در ابعاد مختلف باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

وی افزود: وقتی فردی به زندان گرفتار می‌شود، خانواده او نیز دچار مشقت و سختی می‌شوند و گاهاً فشار‌های اجتماعی باعث می‌شود که اعضای خانواده زندانیان نیز مرتکب برخی جرائم و شاید گرفتار زندان شوند و باید همه تلاش کنیم که اینگونه مسائل و مشکلات گریبان گیر خانواده مددجویان نشود.

 رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: دستگاه قضایی استان از زمانی که فردی وارد زندان می‌شود برای آزادی او تلاش می‌کند و قطعاً خانواده‌ها نیز پیگیر آزادی زندانی خود خواهند بود و در همین راستا راه اندازی مرکز معاضدت و مشاوره حقوقی ویژه خانواده زندانیان می‌تواند با مشاوره صحیح آزادی مددجویان را در چارچوب قانون تسریع کند.

شعبانی همچنین تاکید کرد: در این مرکز مشاوران حقوقی متخصص حضور داشته و از ظرفیت سایر نهاد‌های مرتبط نیز استفاده خواهد شد و خانواده مددجویان می‌توانند با مراجعه به این مرکز در راستای پیگیری پرونده‌های مددجوی خود و همچنین مراودات اجتماعی، مشاوره حقوقی دریافت کنند.

 این مرکز با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، مدیرکل زندان‌های استان، رئیس زندان مرکزی قزوین، مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *