رئیس کل دادگستری بوشهر: کاهش کار محاکم قضایی با تنظیم سند رسمی امکان پذیر می‌شود

16:49 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۳۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: کاهش کار محاکم قضایی با تنظیم سند رسمی امکان پذیر می‌شود
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بخش قابل توجهی از پرونده‌های مطروحه در دستگاه قضا ناشی از کم توجهی و سهل انگاری به جایگاه اسناد رسمی در معاملات است.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر همراه با حسن پور دادستان مرکزاستان، محمد رضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با حضور در ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر با اعضای هیئت مدیره این کانون و تعدادی از سران دفاتر و دفتریاران استان بوشهر دیدار و گفتگو کردند.

مهدی مهرانگیز در این دیدار با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پرونده‌های دستگاه قضا ناشی از کم توجهی و سهل انگاری به جایگاه اسناد رسمی در معاملات است، اظهارکرد: اعتبار بخشی اسناد رسمی یکی از دغدغه‌های مسئولان عالی قضایی و قضات محاکم است، زیرا فرهنگ سازی و تبیین و بیان اهمیت سند رسمی موجب تغییر رویکرد غالب جامعه از اسناد عادی به اسناد رسمی می‌شود.

وی افزود: اگر ارتباطات حقوقی مردم محکم تر، مستند‌تر و بصورت رسمی تنظیم شود، کاهش دعاوی در محاکم قضایی رقم خواهد خورد که اصلاح این امر نیازمند اقبال مردم و همت و همراهی مجلس در وضع و اصلاح قوانین این حوزه است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر لزوم تقویت دانش و آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه انجام معاملات تاکید کرد و گفت: گا‌ها اشتباهی کوچک در یک معامله، ضربات جبران ناپذیری را برای خانواده و به دنبال آن جامعه به همراه خواهد داشت بنابراین سران دفاتر و دفتریاران بایدعلاوه بر تنظیم سند مفاد آن سند و تبعات آن را به افراد اطلاع رسانی کنند.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر افزود: رعایت شأن سردفتری، اجرای درست قوانین، احترام به ارباب رجوع و رعایت قوانین در اجرای وظایف به ویژه حفظ کرامت ارباب رجوع سرعت در فعالیت‌ها و دقت در انجام وظایف می‌تواند موجب چهره زیبا تری در عرصه ارائه خدمات ثبتی در جامعه شود و ما امیدواریم که این عزیزان در این بخش روز به روز در ایفای وظایف برای خدمت به مردم موفق‌تر باشند.


وی با اشاره به وجود ۱۱۱ دفتر اسناد رسمی در سطح استان افزود: این دفاتر در سال گذشته ۲ ملیون و ۱۶۷ هزارو ۱۳۰ سند تنظیم کرده اند که مهم‌ترین آن‌ها اسناد رسمی، سند وکالت، سند بیع، سند صلح، سند رهنی سند اجاره و.. بوده است.

وی افزود: سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان بوشهر یقیناً مصداق بارز کاتب بالعدل در جامعه بوده و این استان از جمله استان‌های دارای کمترین تخلفات است که امیدواریم همواره سران دفاتر، شئونات سردفتری و اعتبار سند رسمی را حفظ کنند.

در ابتدای این دیدار بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و احمدی رئیس هیائت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان گزارشی از عملکرد اقدامات انجام شده را بیان کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *