شکست دولت انگلیس در مقابله با آزار جنسی کودکان

11:47 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۴۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات انگلیس در مقابله با موضوع آزار جنسی گسترده علیه کودکان در این کشور با شکست مواجه شده‌اند.

خبرگزاری میزان – هرچه زمان بیشتری صرف سیاست‌های دولت انگلیس شود این موضوع بیشتر آشکار می‌شود که تا چه اندازه مداخلات این کشور در موضوع آزار جنسی کودکان با بی‌ملاحظگی تمام کوتاه‌مدت است و شواهد را نادیده می‌گیرد.

به گزارش «گاردین»، شواهد نشان می‌دهد که شکست دولت انگلیس برای مبارزه با آزار جنسی کودکان، موجب شده تا کودکان بسیاری آسیب ببینند.

ابعاد سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس بسیار فراتر از آن است که بتوان تصور کرد؛ یک برآورد محتاطانه نشان می‌دهد که 15 درصد از دختران و 5 درصد از پسران در انگلیس قبل از سن 16 سالگی نوعی سوء استفاده جنسی را تجربه می‌کنند .

هر سال نیم میلیون کودک در انگلیس نوعی از آزار جنسی را تجربه می‎کنند؛ این به اندازه آزار جسمی و عاطفی رایج است، اما تنها کسری از این آزارها توسط مقامات تشخیص داده می‌شود.

کمتر از یک کودک از هر 10 کودکی که آزار جنسی را در انگلیس تجربه می‌کنند، ارزیابی می‌شوند و از هر 200 کودک تنها یک نفر تحت طرح حمایت از کودک در برابر سوء استفاده جنسی در این کشور قرار دارد.

تعداد طرح‌های حمایت از کودکان در برابر آزار جنسی از اوایل دهه 1990 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

چه مشکلی پیش میاد؟ متخصصان خط مقدم که وظیفه ایمن نگه داشتن کودکان را بر عهده دارند شامل مددکاران اجتماعی، معلمان و کادر پزشکی، در جامعه‎ای زندگی می‌کنند که در آن تمایل زیادی برای کم اهمیت جلوه دادن این موضوع وجود دارد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‎دهد کودکانی که قربانی آزار جنسی در انگلیس هستند، هدف بی‌توجهی قرار دارند و نادیده گرفته می‌شوند.

علاوه بر این تنها درصد کمی از عاملان این جرایم هدف تعقیب قضایی قرار می‎گیرند و عمده موارد یا تشخیص داده نمی‌شوند و یا مورد پیگیری قرار نمی‎گیرند.

علاوه بر این نهادهای انگلیس مانند کلیسا این موارد آزار جنسی را تنها چند نمونه کوچک از جامعه عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *