چالش گسترده برای پلیس انگلیس در پی رسوایی‌های متعدد جنسی

12:03 - 06 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۴۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چالش گسترده برای پلیس انگلیس در پی رسوایی‌های متعدد جنسی
پلیس انگلیس در پی رسوایی‌های اخیر جنسی، با چالش از بین بردن فرهنگ آزار جنسی مواجه است.

خبرگزاری میزان - نیروی پلیس انگلیس پس از محکومیت افسران به قتل و تجاوز جنسی، در کنار شواهدی مبنی بر تبعیض جنسی و زن ستیزی گسترده در صفوف خود، تحت فشار بی‎سابقه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش «اکسپرس»، پلیس متروپولیتن لندن بیشترین ضربه را از این رسوایی‌های اخیر جنسی خورده است؛ پس از سال‌ها اظهارنظر در مورد تخلفات جدی، اکنون می‌گوید که باید فرهنگ خود را تغییر دهد.

در سال گذشته میلادی، یک افسر به جرم قتل و تجاوز به زنی که ربوده بود، محکوم شد، یک افسر دیگر به دلیل ۲۴ مورد تجاوز به بیش از ۳۰ سال زندان و دو افسر به دلیل اشتراک گذاری تصاویر دو خواهر به قتل رسیده، اخراج شدند.

این جنایات با تحقیقاتی جداگانه در مورد افسران یک ایستگاه پلیس مرکزی لندن که فرهنگ قلدری، تبعیض نژادی، زن ستیزی و آزار جنسی را پیدا کردند، تمرکز خود را بر فرهنگ کاری گسترده‌تر معطوف کردند.

«مارک رولی»، رئیس جدید پلیس متروپلیتن و ارشدترین افسر پلیس انگلیس در ماه ژانویه گفت: ما شکست خوردیم و من متاسف هستم.

وظیفه‌ای که او با آن روبرو بوده قابل توجه است؛ تیمی برای بررسی نحوه رسیدگی این نیرو به شکایات قبلی بسته شده علیه نزدیک به هزار و ۱۰۰ افسر و کارمند در دهه گذشته تشکیل شده است، شکایاتی که از استفاده از زبان نامناسب تا اتهامات تجاوز جنسی را شامل می‌شود.

«رولی» گفته است که روند خلاص شدن از شر افسران فاسد به همان سرعتی که طول می‌کشد تا پرونده‌ها به دادگاه بروند و داستان‌های «دردناک» بیشتری ظاهر شود.

آمار و ارقام پلیس انگلیس نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ تعداد اتهامات مربوط به جرایم جنسی علیه پلیس انگلیس بی‌سابقه بوده است که ۱۹۰ مورد از مجموع ۲۵۱ مورد از کارکنان داخلی بوده است.

«دایانا جانسون»، یک قانونگذار مخالف حزب کارگر انگلیس که ریاست کمیته امور داخلی پارلمان را بر عهده دارد، در ژانویه گفت که پلیس در رابطه با تبعیض جنسی سازمانی مقصر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *