ضرب الاجل دادستان قزوین به بانک‌ها جهت اعاده سود مرکب دریافتی از واحد‌های تولیدی

12:06 - 15 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۹۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ضرب الاجل دادستان قزوین به بانک‌ها جهت اعاده سود مرکب دریافتی از واحد‌های تولیدی
دادستانی استان قزوین در راستای تحقق شعار سال، حمایت از تولید و تسهیل در تسویه بدهی ریالی تولیدکنندگان به بانک‌ها در مکاتبه‌ای با شورای هماهنگی و روسای شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، در خصوص بررسی پرونده‌های تسهیلاتی تمامی واحد‌های تولیدی استان مهلت ۱۰ روزه اعطاء کرد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی اظهارکرد: حسب برخی گزارشات ارسالی برخی از شعب بانک‌ها در محاسبه بازپرداخت تسهیلات اعطایی به شرکت‌های تولیدی از محاسبه سود مرکب استفاده می‌کنند و به عبارتی استهلاک اصل و سود وام، منوط به تسویه با سود مرکب است و همین امر واحد‌های تولیدی را برای بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ریاست قوه قضاییه و رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین، دریافت هرگونه وجه تحت عنوان سود مرکب خارج از قالب قانونی تعیین شده برخلاف مقررات قانونی و موازین شرعی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه بیان کرد: دادستانی استان در راستای تحقق شعار سال، حمایت از تولید و تسهیل در تسویه بدهی ریالی تولیدکنندگان به بانک‌ها طی مکاتبه‌ای با شورای هماهنگی بانک‌ها و روسای شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، در خصوص بررسی پرونده‌های تسهیلاتی تمامی واحد‌های تولیدی استان مهلت ۱۰ روزه اعطاء کرد.

رجبی همچنین اعلام کرد: بر اساس این دستور چنانچه شعب بانک‌ها در دریافت تسهیلات اعطایی از محاسبه سود مرکب استفاده کرده باشند باید نسبت به اعاده وجوه ماخوذه به واحد‌های تولیدی اقدام کنند و مستنکفان از اجرای این دستور تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین تاکید کرد: تولیدکنندگان و صنعتگرانی که تسهیلات دریافتی از بانک‌ها را با محاسبه سود مرکب پرداخت نموده اند نیز مدارک و مستندات خود را طی مکاتبه‌ای در اختیار دادستانی قرار دهند، تا در کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم در خصوص اعاده وجوه دریافتی در قالب سود مرکب اجرایی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی دستور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *