تشدید محدودیت‌ها علیه مسلمانان در فرانسه

15:12 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۵۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تشدید محدودیت‌ها علیه مسلمانان در فرانسه
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بسیاری از مسلمانان فرانسه به دلیل فشار و محدودیت‌های روزافزون در حال ترک این کشور هستند.

خبرگزاری میزان - فرانسه خانه بزرگ‌ترین جمعیت مسلمان اروپاست، با این حال، به گفته کارشناسان، تبعیض در این کشور بسیاری از مسلمانان و به‌خصوص افراد متخصص را وادار می‌کند تا به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر در خارج از این کشور باشند.

به گزارش آناتولی، یک مطالعه جدید توسط دانشگاه لیل نشان داد تعداد زیادی از مسلمانان با تحصیلات عالی فرانسه را به مقصد کشور‌های دیگر ترک می‌کنند.

پس از بررسی هزار و ۷۴ مسلمانی که این کشور را ترک کرده‌اند، مشخص شد بیش از دو سوم گزارش دادند که با هدف انجام آزادانه دین خود نقل مکان کردند، در حالی که ۷۰ درصد گفته‌اند برای جلوگیری از حوادث نژادپرستی و تبعیض، فرانسه را ترک کردند.

این تحقیق نشان می‌دهد که بسیاری از مسلمانان متخصص از محدودیت‌ها علیه خود در فرانسه به شدت انتقاد می‌کنند.

مسئول این تحقیق خاطرنشان کرد: آنچه طعنه آمیز است این که فرانسه هزینه تحصیل افراد را می‌پردازد، اما این افراد تحصیل‌کرده را به دلیل اسلام هراسی گسترده سازمانی از دست می‌دهد.

یکی از مسلمانانی که به دلیل محدودیت‌ها، فرانسه را ترک کرده، اظهارات نژادپرستانه‌ای را که در یکی از بانک‌های فرانسوی تجربه کرده بازگو می‌کند که در آنجا توسط مدیرش به دلیل برخورد و متهم کردن همکارانش به تبعیض تهدید به اخراج شده است.

وی می‌گوید: مردم از اصطلاحات نژادپرستانه استفاده می‌کردند و بعد از آن‌ها می‌خواستم این کار را متوقف کنند و از آن لحظه به بعد، هیچ‌کس نمی‌خواست با من ناهار بخورد، هیچ کس نمی‌خواست تا شش ماه آینده با من صحبت کند، من فقط تحت تحریم بودم.

یک تحلیلگر سیاسی فرانسوی و مدافع حقوق بشر که در حال حاضر رئیس کمیته عدالت و آزادی‌ها (CJL) است، می‌گوید: فقدان آزادی مذهبی دلیلی برای خروج متخصصان مسلمان از فرانسه شده است.

وی استدلال می‌کند که فرانسه استعداد‌های بسیار ماهر خود را به دلیل «اسلام هراسی نهادینه» گسترده از دست می‌دهد.

به گفته این تحلیلگر، مسلمانان ساکن فرانسه از نظر تحصیل، یافتن شغل، خرید خانه یا حتی گاهی اوقات دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مورد تبعیض قرار می‌گیرند.
سیاست‌گذاران فرانسه ترجیح می‌دهند فرصت‌هایی را از دست بدهند که به مردم اجازه می‌دهد همسان با آن‌ها باشند. 

از سال ۲۰۱۵، دولت فرانسه قوانین مختلفی را تصویب کرده که مسلمانان می‌گویند آزادی‌های مذهبی آن‌ها را محدود می‌کند، از جمله قانونی که در سال ۲۰۱۶ به تصویب رسید که پوشیدن حجاب در محل کار را ممنوع می‌کند.

همچنین در سال ۲۰۱۷، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دولت او قانونی را تصویب کردند که مسلمانان و مساجد را تحت نظارت شدید دولت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *