فرانسه: مسلمان‌ها عاملان حملات تروریستی در این کشور نیستند

22:18 - 12 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۹۸۰
سخنگوی دولت فرانسه در یادداشتی اعلام کرد که مسلمان‌های فرانسه عامل حملات تروریستی نیستند و خودشان به همان اندازه از حملات تروریستی اسلام‌گرایانه هراسان و شوکه می‌شوند.

گاربریل آتال با انتشار یادداشتی در نشریه «پولیتیکو»، گفته است که مسلمان‌های فرانسه عاملان حملات تروریستی در این کشور نیستند.

سخنگوی دولت فرانسه، همچنین در این یادداشت ضمن اشاره به این که «حملات تروریستی اسلام‌گرایانه» در فرانسه در سال‌های اخیر جان بیش از ۳۰۰ نفر را گرفته است، گفت: تن‌ها ایدئولوژی که مسئول این اتفاق است، اسلام‌گرایی رادیکال، خشونت‌آمیز و فاسد است. به رسمیت شناختن این به معنی لکه‌دار کردن اسلام نیست. عاملان این حملات، نماینده مسلمانان فرانسه نیستند که خودشان به همان اندازه از این حملات هراسان و شوکه می‌شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از این یادداشت به دفاع از سکولاریسم فرانسه پرداخت و مدعی شد که«سکولاریسم فرانسه به کسی حمله نمی‌کند بلکه از همه محافظت می‌کند. این جوهر سکولاریسم فرانسه است.

آتال در بخش دیگری از این یادداشت از سکولاریسم فرانسه دفاع کرده و مدعی شده است: سکولاریسم فرانسه به کسی حمله نمی‌کند بلکه از همه محافظت می‌کند. این جوهر سکولاریسم فرانسه است.

سخنگوی دولت فرانسه از انتشار کاریکاتور‌های موهن هم حمایت کرده است. او نوشته است: همزمان ما از آزادی مطبوعات و آزادی بیان که حق انتشار فکاهی را هم شامل می‌شود حمایت می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *