دادستان قزوین شبانه از مراکز درمانی و آتش نشانی بازدید کرد

10:00 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۵۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان قزوین شبانه از مراکز درمانی و آتش نشانی بازدید کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در آستانه چهارشنبه پایان سال شبانه از مرکز اورژانس استان و چند بیمارستان و ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر قزوین بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در آستانه فرارسیدن چهارشنبه پایانی سال از مرکز اورژانس استان و چند بیمارستان و ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر قزوین بازدید کرد.

حسین رجبی در حاشیه این بازدید گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه پایان سال در سنوات گذشته از ماهیت اصلی خود فاصله گرفته و امروز ایام منتهی به این مراسم به یک تهدید برای سلامت شهروندان تبدیل شده و رویکرد واقعی آن کم رنگ شده است و به واقع شاهد یک چهارشنبه سوزی هستیم و همین موضوع شیرینی نوروز و سال جدید را به کام برخی از خانواده‌ها تلخ می‌کند.

وی افزود: در مسائل و آسیب‌های اجتماعی ابتدا باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد و آیین چهارشنبه سوری نیز از گذشته با محوریت خانواده برپا شده، اما امروزه عدم محوریت خانواده در برگزاری آن باعث شده جوانان و نوجوانان به دلیل عدم کنترل هیجانات و گرایش به سمت دوستان، دست به کار‌های خطرناک بزنند.

دادستان قزوین شبانه از مراکز درمانی و آتش نشانی بازدید کرد



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، ادامه داد: تامین امنیت وظیفه حاکمیت است، اما در چهارشنبه پایان سال اقلامی توسط سودجویان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد، که نظم اجتماعی را برهم می‌زند و صراحتاً قانون گذار آن را منع کرده است و قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفان چهارشنبه پایان سال، فروشندگان مواد محترقه و برهم زنندگان نظم عمومی سخت و بدون اغماض خواهد بود.

رجبی اعلام کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته تمامی دستگاه‌های خدمات رسان مرتبط با چهارشنبه سوری اعم از مراکز بیمارستانی، مرکز اورژانس، ایستگاه‌های آتش نشانی و مراجع انتظامی استان در آماده باش کامل قرار دارند، تا در صورت وقوع حادثه برای شهروندان به قید فوریت اقدامات درمانی و پیشگیرانه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها ابلاغی، محکومان جرایم خشن و مخلان نظم و امنیت اجتماعی که در زندان به سر می‌برند، در ایام پایانی سال از مرخصی بهرمند نمی‌شوند و قطعاً مخلان نظم و امنیت مراسم چهارشنبه سوری نیز در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند بود.

دادستان قزوین شبانه از مراکز درمانی و آتش نشانی بازدید کرد


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، همچنین تاکیدکرد: شعب بازپرسی و دادیاری دادسرا در چهارشنبه پایان سال فعال بوده و قطعاً به صورت میدانی در کنار عوامل انتظامی و سایر نهاد‌ها حضور خواهیم داشت و پرونده دستگیرشدگان بلافاصله مورد رسیدگی قرار گرفته و بدون شک تصمیمات قضایی نسبت مخلان نظم و امنیت عمومی قاطعانه خواهد بود.

در این بازدید که با حضور معاونان دادستان و برخی از قضات داسرا انجام شد؛ دادستان قزوین ضمن عرض خسته نباشید به عوامل، از بخش اورژانس بیمارستان‌های بوعلی، ولایت، شهید رجایی، رازی و مرکز اورژانس استان و چند ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر بازدید کرد.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *