یورش پلیس بلژیک به محل اسکان موقت پناهجویان

9:24 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یورش پلیس بلژیک به محل اسکان موقت پناهجویان
بحران مهاجرتی در بلژیک همچنان در سیر صعودی قرار دارد و زندگی برای پناهجویان در این کشور هر روز دشوارتر از روز پیش می‌شود.

خبرگزاری میزان – بحران رو به رشد پناهجویی در بلژیک سبب شده تا پناهجویان برای ماه‌های متوالی در خیابان‌ها رها شده و منتظر ثبت نام در سیستم مهاجرتی بلژیک باشند.

به گزارش «بروکسل تایمز و یورو نیوز»، خیابان‌های بروکسل، پایتخت بلژیک در ماه‌های اخیر محل استقرار چادر‌های موقت پناهجویان است که به دلیل ناکارآمدی سیستم مهاجرتی این کشور ناچار شده اند ماه‌ها در خیابان‌ها زندگی کنند.

در حال حاضر حدود ۲۵۰ پناهجو فقط در مرکز بروکسل آواره هستند؛ آن‌ها فقط از طریق خیریه‌ها دسترسی به غذا دارند؛ خیریه نیز تلاش می‌کند تا عدم دسترسی آنان به خدمات بهداشتی و درمانی را به نحوی جبران کند؛ دسترسی این افراد به سرویس‌های بهداشتی بسیار محدود است.

این افراد به دلیل عدم تعیین وضعیت اقامتی قادر به کار کردن و داشتن درآمد نیستند؛ برخی از آن‌ها تقریبا ۶ ماه گذشته را در انتظار ثبت نام در سیستم مهاجرتی بلژیک بی خانمان بوده اند.

محل حضور پناهجویان رها شده در بی خانمانی با آن چه قلب اروپا و محل استقرار موسسه‌ها و سازمان‌های اتحادیه اروپا توصیف می‌شود، تفاوت بسیار زیادی دارد.

 

یورش پلیس بلژیک به محل اسکان پناهجویان و قطع دسترسی آنان به غذا و دارو

 

فداسیل، آژانس دولتی که مسئولیت پذیرش پناهجویان در بلژیک را بر عهده دارد، اعلام کرد که شبکه اسکان پناهجویان کاملا پر است و جایی برای اسکان پناهجویان وجود ندارد.

به گفته هماهنگ کننده پزشکی بلژیک، مشکل فقط نبود مسکن مناسب نیست، مشکل اصلی عدم اراده سیاسی برای حل و فصل این بحران است.

در حال حاضر ۳ هزار پناهجو در انتظار ثبت نام در سیستم پناهجویان بلژیک هستند؛ این افراد در حال حاضر در خیابان‌های بروکسل زندگی می‌کنند و به کمک‌های فوری نیاز دارند.

پزشکان بدون مرز اعلام کرد که با وجود پیش بینی در مورد بروز موج جدید پناهجویان در فصل گرم سال، چشم اندازی برای حل و فصل این بحران وجود ندارد.

در عین حال، پلیس بلژیک رویکرد سختگیرانه تری را علیه پناهجویان اتخاذ کرده است.

پناهجویان بی خانمان در بلژیک در یک هفته اخیر برای سومین بار با تهدید به اخراج و از دست دادن اموال خود روبرو شدند.

پلیس بلژیک طی عملیاتی گسترده تلاش دارد تا پناهجویان اسکان یافته در ساختمان مرکز ملی بحران بلژیک را تخلیه کند.

 

یورش پلیس بلژیک به محل اسکان پناهجویان و قطع دسترسی آنان به غذا و دارو

 

پلیس در این عملیات، ضمن محاصره ساختمان مذکور اقدام به استفاده از ماشین آبپاش و سگ‌های آموزش دیده کرد؛ پناهجویان از روز یکشنبه تاکنون در محاصره پلیس قرار گرفته اند و پلیس مانع دسترسی آنان به غذا، نوشیدنی و دارو شده است؛ حتی وکلای پناهجویان نیز از رساندن دارو‌های آنان منع شدند.

در عین حال، گزارش‌هایی مبنی بر تلاش پلیس بلژیک برای تخریب بخش‌هایی از ساختمان مذکور با هدف غیرقابل سکونت کردن آن منتشر شده است.

پناهجویان به کمک سازمان‌های حقوق بشری در اعتراض به بی خانمانی چند ماهه و درخواست راه حل اضطراری از دولت بلژیک برای انجام مسئولیت خود مبنی بر تامین سرپناه برای پناهجویان، وارد این مرکز شدند.

پلیس بلژیک در هفته گذشته اقدام به تخلیه غیرمنتظره پناهجویان از دو محل استقرارشان و اخراج آن‌ها کرد.

شهردار بروکسل از اظهارنظر در این باره خودداری کرده و مدعی شد که این یک مسئله فدرال است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *