رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بلژیک به دنبال اسکان پناهجویان در اقامتگاه‌های شناور

8:30 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۱۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بلژیک به دنبال اسکان پناهجویان در اقامتگاه‌های شناور
بحران پناهجویی در بلژیک به دلیل بی توجهی مقام‌های این کشور به موضوع همچنان ادامه دارد و انتقاد‌های فراوانی را متوجه بروکسل می‌کند.

خبرگزاری میزان – مقام‌های بلژیکی قصد دارند که کشتی‌های مستقر در بنادر بلژیک را به اسکان پناهجویان اختصاص دهند.

به گزارش «بروکسل تایمز»، براساس نامه وزیر مهاجرت و پناهجویی بلژیک به مقام‌های بنادر آنتورپ، بروژ، اوستنده و بلژیک این کشور، فداسیل (نهاد مسئول اسکان پناهجویان بلژیک)، در جست و جوی مکان‌های اسکان برای پناهجویان خواستار استفاده از کشتی‌های مستقر در بنادر بلژیک است.

بحران پناهجویی در بلژیک در ماه‌های اخیر انتقاد‌های زیادی را متوجه بروکسل کرده است.

بلژیک در واکنش به این انتقاد‌ها، ادعا کرد که مکان‌های کافی برای اسکان پناهجویان در اختیار ندارد و اکنون قصد دارد اردوگاه‌های پناهجویی شناور را راه اندازی کند.

از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۲۲۴ پناهجو در کشتی «پونتون رنو» به عنوان یک اردوگاه پناهجویی شناور مستقر شده‎اند؛ این اردوگاه شناور از سال 2020 تحت مدیریت فداسیل قرار گرفت.

منتقدان و کارشناسان حقوق بشری می‌گویند وضعیت پناهجویان در بلژیک به عنوان مدعی حقوق بشر شرم آور، غیرقانونی و غیرانسانی است و آن‌ها، روز‌ها و ماه‌ها در خیابان‌ها در سرما بدون غذا رها می‌شوند.

نقض حقوق پناهجویان در چارچوب قوانین بین المللی و اتحادیه اروپا از سوی بلژیک سبب انتقاد‌های شدیدی به این کشور شده است.

طبق این قوانین، پناهجویان حق دارند تا زمانی که درخواست آن‌ها بررسی می‌شود، اسکان و غذا دریافت کنند، اما بسیاری از آن‌ها توسط فداسیل به دلیل کمبود جا رد شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *