گزارش «یورو مد مانیتور» درباره رشد بی خانمانی در بلژیک

8:00 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۴۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی خانمانی چند ماهه صدها پناهجو در بلژیک سبب بروز نگرانی‌های جدی شده است.

خبرگزاری میزان – تداوم بی خانمانی صدها پناهجو در بلژیک نگرانی‌های حقوق بشری جدی را برانگیخته و درخواست‌ها برای اقدامات فوری در این باره را افزایش داده است.

به گزارش «ریلایف وب»، «یورو مد مانیتور» در نامه ای به دولت بلژیک خواستار اقدام فوری در موضوع بی خانمانی پناهجویان شد.

این نامه می‎گوید که براساس گزارش‌ها 700 پناهجو ماه‌هاست به دلیل ناامیدی از روند پناهجویی در ساختمانی متروکه در بروکسل زندگی می‌کنند و همچنان در انتظار تامین سرپناه هستند.

نامه مذکور با اشاره به وخامت سلامت جسمی و روانی پناهجویان، می‎گوید: آن‌ها به دلیل زندگی در یک مرکز متروکه با شرایط به شدت نامناسب، بدون آب، پتو یا خدمات بهداشتی در خطر هستند.

«یورو مد مانیتور»، نوشت: در شب سال نو، برای یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و پایتخت اتحادیه اروپا غیرقابل درک و کاملا نامناسب است که صدها پناهجو را در سرما سرگردان کند تا در خیابان‌ها یا ساختمان‌های متروکه بخوابند.

رئیس «یورو مد مانیتور»، اظهار کرد که در حالی که مقامات ذیربط بلژیک از کمبود فضا برای پناه دادن به پناهجویان برای بیش از یک سال شکایت کرده اند، دولت بلژیک طبق قوانین بین المللی و اتحادیه اروپا تعهدی واضح و غیرقابل انکار دارد تا شرایط معقول مادی و سرپناهی را برای پناهجویان به ویژه مطابق با ماده 3 کنوانسیون 1951 ژنو در مورد وضعیت پناهندگان فراهم کند.

وی خواستار پاسخگویی بلژیک در مورد اقدامات احتمالا صورت گرفته توسط دولت بلژیک برای مقابله با بحران رو به رشد بی خانمانی و همچنین صف‌های طولانی رسیدگی به درخواست‌های پناهجویی شد.

رئیس «یورو مد مانیتور» همچنین خواستار تسریع روند بررسی درخواست‌های پناهندگی شد تا تصمیم پذیرش یا رد در یک زمان معقول ارائه شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *