تهیه سرفصل‌های آموزش حقوق ویژه مدارس در راستای افزایش دانش حقوقی کودکان و نوجوانان

17:29 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
تهیه سرفصل‌های آموزش حقوق ویژه مدارس در راستای افزایش دانش حقوقی کودکان و نوجوانان
رئیس مرکز وکلا گفت: در مورد افزایش دانش حقوقی کودکان و نوجوانان سرفصل‌های آموزشی را تهیه کردیم و وکلایی را که در این زمینه تخصص ویژه داشتند به همکاری طلبیدیم و شرایطی را مهیا کردیم که در مدارس حاضر شده و مطالب حقوقی را به اقتضای سن و مقطع تحصیلی به فرزندانمان آموزش بدهند.

خبرگزاری میزان - حسن عبدلیان پوردر کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: در مرکز وکلای قوه قضاییه کار‌های بسیار اجرایی، عملیاتی و زیربنایی در خصوص حمایت از اطفال و نوجوانان انجام شده، اما کار‌های بیشتری نیاز است که در کشور انجام شود.

وی در مورد اقدامات مرکز در مورد افزایش دانش حقوقی کودکان و نوجوانان گفت: موضوع حقوق در مدارس را در سال گذشته دنبال کردیم، زنگ حقوق را در مدارس دایر و در یکی از مناطق آموزش و پرورش استان تهران به عنوان پایلوت این کار بسیار مهم را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در این حوزه سرفصل‌های آموزشی را تهیه کردیم و وکلایی را که در این زمینه تخصص ویژه داشتند به همکاری طلبیدیم و شرایطی را مهیا کردیم که در مدارس حاضر شده و مطالب حقوقی را به اقتضای سن و مقطع تحصیلی به فرزندانمان آموزش دهند.

رئیس مرکز وکلا گفت:اگر به فرزندانمان آموزش دهیم که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، به شکلی عملیاتی در این حوزه اقدام کرده ایم.

عبدلیان پور افزود: با کارگروه تدوین کتب درسی آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندیم که وکلایمان بتوانند در تدوین کتب درسی مشارکت داشته باشندو مباحث و موارد حقوقی را برای فرزندانمان بیان کنند.

وی ادامه داد: از این رو کارگروهی ویژه در این خصوص با وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادیم و همکارانی که در این زمینه تخصص ویژه داشتند در این کارگروه جذب شدند.

عبدلیان پور همچنین گفت: در خصوص کودکان کار بسیار ویژه‌ای در مرکز وکلا انجام شده است که گزارشات آن را به زودی ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها در خصوص آموزش اطفال و نوجوانانی که از خانواده زندانیان هستند و ممکن است که بر اثر گرفتاری که برای بزرگتر خانواده، پدر خانواده یا مادر خانواده به وجود آمده و در زندان حضور دارد این اطفال و نوجوانان به حال خود رها شدند و این موجبات و منشأ جرایم خواهد شد داشته ایم.

وی در مورد این تفاهمنامه گفت:اطفال و نوجوانان خانواده زندانیان تحت پوشش حقوقی مرکز وکلا قرار گرفته اند که این هم یک کار بسیار بزرگی است.

رئیس مرکز وکلا در مورد ورود مرکز وکلا به بحث وکالت تسخیری گفت: بر اساس قانون یک سری تکالیفی بر عهده ما گذاشته شده درسال ۱۴۰۰ حضور ۱۲۰۰ وکیل تسخیری برای اطفال و نوجوانان بر اساس آن تکلیف قانونی داشتیم وکلای ما باتوجه به آن شرایطی که وجود دارد بر اساس روحیه‌ای که در اطفال و نوجوانان است وکلایی را تخصیص می‌دهیم که بتوانند شرایط سنی این عزیزان را درک کنند. 

انتهای پیام/


مستوره صدیقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
0
باسلام چگونه می توان با گروه زنگ حقوق همگام شد من ایده و طرح های زیادی دارم .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *