رونمایی فرانسه و انگلیس از قوانین ضد مهاجرتی

9:01 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رونمایی فرانسه و انگلیس از قوانین ضد مهاجرتی
تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت‌های فرانسه و انگلیس سبب ایجاد چالش‌های قانونی و اعتراض‌های جدی در این دو کشور شده است.

خبرگزاری میزان – صد‌ها مهاجر آفریقایی در اعتراض به تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس تظاهرات بر پا کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، صد‌ها مهاجر از کشور‌های آفریقایی در اعتراض به پیش نویس قانونی جدید که قوانین مهاجرتی فرانسه را سختگیرانه و اخراج مهاجران را تسهیل می‌کند، در خیابان‌های پاریس تظاهرات بر پا کردند.

آن‌ها با تجمع در میدانی در شمال پایتخت، شعار‌هایی با مضمون «کار بدون مدرک برای آفریقایی‌ها رنج است»، سر داده و بنر‌هایی با مضامین «نه به سرکوب، بازداشت و تبعید مهاجران» در دست داشتند.

متن لایحه جدید فرانسه در مورد پناهجویی و مهاجرت که در اوایل فوریه سال جاری ارائه شد، تدابیری را برای تسهیل اخراج اتباع خارجی ارائه می‌کند.

جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه در این باره گفت: این سختگیرانه‌ترین لایحه‌ای است که تاکنون دولت فرانسه در مورد مهاجرت ارائه کرده است.

در عین حال به گزارش «دیلی میل»، موافقان و مخالفان سیاست‌های مهاجرتی دولت انگلیس نیز در مرکز «دوور»، شهر بندری این کشور با یکدیگر درگیر شدند.

در حالی که حامیان مهاجران، از گروهی از مهاجرانی که از یک حادثه فاجعه بار دریایی جان سالم به در برده بودند، استقبال می‌کردند، مخالفان مهاجران خواهان اخراج آنان شدند.

همین امر درگیری میان دو طرف را رقم زد.

به گزارش «رویترز»، انگلیس این هفته قانون جدیدی را برای جلوگیری از ورود مهاجران رونمایی می‌کند.

در همین چارچوب، روزنامه «سان» از رونمایی از قانون جدید انگلیس برای مقابله با مهاجرانی که با قایق‌های کوچک از طریق کانال‌های دریایی وارد انگلیس می‌شوند، خبر داد.

براساس گزارش مذکور، قانون جدید پیشنهادی به این معنی است که درخواست پناهجویی همه کسانی که با قایق‌های کوچک وارد انگلیس می‌شوند، غیرقابل قبول تلقی شده و در اسرع وقت به یک کشور ثالث امن منتقل می‌شوند.

«سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس مدعی شد که این خواست مردم انگلیس است.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر پیشین انگلیس سال گذشته با قراردادی بحث برانگیز برای اعزام ده‌ها هزار مهاجر به روآندا در آفریقا موافقت کرده بود.

نخستین پرواز اجرای این قرارداد با حکم دیوان اروپایی حقوق بشر در آخرین لحظه متوقف شد، اما قانونی بودن این استراتژی متعاقبا در دادگاه عالی لندن به چالش کشیده شد.

دادگاه عالی لندن در ادامه در ماه دسامبر انتقال مهاجران به روآندا را قانونی اعلام کرد، اما مخالفان به دنبال تجدید نظر در این حکم هستند.

انتظار می‌رود که نبرد حقوقی به دادگاه عالی انگلیس ختم شود و بنابراین ممکن است تا ماه‌ها حل و فصل نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *