رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبعیض علیه متقاضیان سیاه‌پوست استخدام در پلیس انگلیس

14:32 - 09 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۲۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تبعیض علیه متقاضیان سیاه‌پوست استخدام در پلیس انگلیس
نژادپرستی نهادینه در پلیس انگلیس در وجوه مختلف به تقویت جریان تبعیض منجر می‌شود.

خبرگزاری میزان – داده‌ها نشان می‌دهند که پلیس انگلیس متقاضیان سیاهپوست استخدام در این نهاد را در قیاس با متقاضیان سفیدپوست با نرخ بالاتری رد می‌کند.

به گزارش «گاردین»، تجزیه و تحلیل‌ها داده‌های به دست آمده از یک بررسی نشان می‌دهند که متقاضیان سیاه‌پوست استخدام در پلیس انگلیس با تبعیض مواجه هستند؛ آن‌ها در قیاس با همتایان سفیدپوست خود با نرخ قابل توجه‌تری رد می‌شوند.

متقاضیان آسیایی تبار استخدام در پلیس انگلیس پس از سیاهپوستان با نرخ بالای رد شدن مواجه هستند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پلیس انگلیس در میانه اتهام‌های جدی مبنی بر وجود نژادپرستی نظام‌مند در این نهاد به دنبال استخدام دست‌کم ۲۰ هزار افسر پلیس جدید است.

یافته دیگر بررسی مذکور نشان می‌دهد که برخلاف تصور عمومی، افراد از اقلیت‌های قومی بیشتر از سفیدپوستان متقاضی استخدام در پلیس انگلیس هستند و با وجود این، با نرخ بالاتری رد می‌شوند.

شورای روسای پلیس ملی انگلیس ادعا کرد که با کار‌های انجام شده برای مقابله با نژادپرستی در پلیس انگلیس، این نهاد از نظر نیروی انسانی بسیار متنوع شده است.

نژادپرستی پلیس یک مشکل دیرپا در انگلیس است؛ سیاه‎پوستان عمده‌ترین قربانیان نژادپرستی پلیس انگلیس هستند.

بر اساس گزارش‌ها، در انگلیس سیاه‎پوستان هفت برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض خطر مرگ به دست پلیس قرار دارند؛ ضمن این که مرگ یک فرد سیاه‎پوست پس از بازداشت یا تماس پلیس منجر به تنبیه افسران پلیس به دلیل نژادپرستی در سطح رفتار یا ارتکاب جنایت نشده است.

الگو‌های حاصل از مرگ‌و‌میر‌ها به دست پلیس انگلیس، کلیشه‌های نژادپرستانه قتل مردان سیاه‎پوست به دست پلیس را نشان می‌دهد؛ افسران پلیس انگلیس اغلب به سرعت استفاده از زور را علیه سیاه‎پوستان به ویژه علیه کسانی که در بحران سلامت روان هستند، تشدید می‌کنند.

پس از بررسی پرونده‌های بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، حدود ۵۲ سیاه‌پوست در زمان یا پس از بازداشت و تماس پلیس جان خود را از دست دادند؛ از مجموع مرگ‌های ثبت‌شده به دست پلیس، ۱۳ درصد از قربانیان سیاه‌پوستان بودند، بنابراین احتمال مرگ آن‌ها چهار برابر بیشتر از نسبت جمعیتی است که آن‌ها نمایندگی می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *