رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روند صعودی کشتار سیاه‌پوستان از سوی پلیس انگلیس

13:08 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۶۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند صعودی کشتار سیاه‌پوستان از سوی پلیس انگلیس
سیاه‌پوستان در انگلیس ۷ برابر بیشتر در خطر کشته شدن از سوی پلیس این کشور در مقایسه با دیگر گروه‌ها قرار دارند.

خبرگزاری میزان - تجزیه و تحلیل داده‌های جدید پلیس انگلیس نشان می‌دهد سیاه‌پوستان در این کشور هفت برابر بیشتر در معرض خطر مرگ بر اثر برخورد پلیس هستند، اما هیچ افسری که در چنین پرونده‌هایی دخیل است تا کنون به دلیل نژادپرستی تحت تعقیب قرار نگرفته است.

به گزارش «ایندیپندنت»، این نابرابری بزرگ پیشتر از سوی دولت انگلیس کم اهمیت جلوه داده شده بود و توسط یک موسسه خیریه که از خانواده‌های قربانیان خشونت پلیس حمایت می‌کند، فاش شد.

در گزارشی که به تازگی منتشر شده، این سازمان خیریه دریافت که نژادپرستی به عنوان عاملی بالقوه در مرگ شهروندان سیاه پوست توسط پلیس توسط «اداره مستقل رفتار پلیس» نادیده گرفته می‌شود.

در همین حال، مرگ شهروندان سیاه‌پوست پس از برخورد با پلیس انگلیس در سطوح نامتناسبی ادامه دارد، مانند کریس کابا، اولادجی اومیشور، و گودریک اوسی اخیرا در تیتر خبر‌ها قرار گرفتند.

الگو‌های ریشه‌دار نژادپرستی سیستماتیک، در میان نیرو‌های پلیس انگلیس و در طول زمان، منجر به تعداد نامتناسبی از مرگ‌ومیر شهروندان سیاه‌پوست می‌شود.

نهاد‌های تحقیق و نظارت در بررسی نقش بالقوه نژاد و نژادپرستی در مرگ و میر از سوی پلیس ناکام هستند؛ این امر نژادپرستی را در روایات رسمی پلیس از مرگ و میرها نامرئی و از عدالت، پاسخگویی و تغییر جلوگیری می‌کند.

یک کارشناس می‌گوید: اکنون زمان بررسی عملکرد پلیس انگلیس است، با این حال سیاستمداران از سراسر طیف‌ها به شواهد پاسخ نمی‌دهند؛ نژادپرستی نهادی در فرهنگ و رویه پلیس گنجانده شده است که شهروندان سیاه پوست را عامل خطر و جنایت می‌داند.

با این وجود در سال ۲۰۲۱، وزارت کشور انگلیس ادعا کرد که احتمال مرگ شهروندان سیاه پوست در بازداشت که در آن استفاده از زور یا محدودیت وجود دارد، بیشتر نیست.

این نهاد خیریه انگلیسی دریافت که داده‌های دولت این کشور گمراه‌کننده است، زیرا برخی از مرگ‌ها در بازداشت پلیس به این عنوان برچسب‌گذاری نشده‌اند. برخی داده‌ها این قتل‌ها را به عنوان «سایر» دسته بندی می‌کنند که مرگ‌های ناشی از برخورد با پلیس را پوشش می‌دهد که در آن فرد از نظر فنی در بازداشت پلیس نبوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *