رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چین بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

10:51 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۴۵
چین بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
چین بودجه دفاعی خود را ۷.۲ درصد افزایش خواهد داد که در مقایسه با سال قبل افزایش اندکی نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد چین هدف رسمی رشد اقتصادی حدود ۵ درصدی را برای سال ۲۰۲۳ تعیین کرده است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این کشور همچنین بودجه دفاعی خود را ۷.۲ درصد افزایش خواهد داد که در مقایسه با سال قبل افزایش اندکی نشان می‌دهد.

هر دو رقم برای سال آینده در افتتاحیه گردهمایی سالانه کنگره ملی چین منتشر شد.

«لی کچیانگ»، نخست‌وزیر چین در هنگام ارائه گزارش کار دولت چین، گفت: اقتصاد چین در حال بهبود مستمر است وظرفیت و حرکت گسترده‌ای را برای رشد بیشتر نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اقتصاد چین بیش از ۱۲ میلیون شغل شهری در سال گذشته ایجاد کرد و نرخ بیکاری شهری به ۵.۵ درصد کاهش یافت و بر تمرکز چین بر تضمین رشد پایدار، اشتغال و قیمت‌ها در میان تورم جهانی و تعیین هدف تولید ناخالص داخلی تأکید کرد. 

چین همچنین در پیش نویس گزارش بودجه‌ای که به تازگی منتشر شد، بودجه نظامی سالانه خود را برای سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد که با افزایش ۷.۲ درصدی به حدود ۱.۵۵ تریلیون یوان (۲۲۴ میلیارد دلار) خواهد رسید. 

این دومین سال متوالی است که افزایش سالانه هزینه‌های نظامی از ۷ درصد فراتر رفته و در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای از رشد ۷.۱ درصدی سال گذشته بالاتر است.

گزارش نخست وزیر چین می‎گوید: نیرو‌های مسلح چین باید آموزش نظامی و آمادگی را در سراسر جهان تشدید کنند، هدایت‌های استراتژیک نظامی جدید را توسعه دهند، انرژی بیشتری را به آموزش در شرایط جنگی اختصاص دهند و تلاش‌های هماهنگ برای تقویت کار نظامی در همه جبهه‌ها و حوزه‌ها انجام دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *