رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحلیل وال استریت ژورنال از احتمال وقوع جنگ در تایوان/ ذخایر موشکی آمریکا ظرف یک هفته تمام می‌شود

12:37 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۲۱
تحلیل وال استریت ژورنال از احتمال وقوع جنگ در تایوان/ ذخایر موشکی آمریکا ظرف یک هفته تمام می‌شود
وال استریت ژورنال می‎گوید در یک شبیه سازی از دخالت نظامی آمریکا در آنچه جنگ چین علیه تایوان عنوان شده، واشنگتن تنها می‎تواند ذخایر موشک‌های ضد کشتی خود را به مدت یک هفته حفظ کند.

خبرگزاری میزان - آمریکا آمادگی مواجه با عصر رویارویی نظامی بین قدرت‌های بزرگ را ندارد؛ این مطلب در سرمقاله روزنامه «وال استریت ژورنال» با استناد به نظرات و تحلیل‌های مقامات دفاعی و نیرو‌های مسلح آمریکا بیان شده است.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، جهت‌گیری مجدد مجموعه نظامی آمریکا به سمت رویارویی با رقبایی در سطح فناوری تقریباً مشابه مانند چین و روسیه که از سال ۲۰۱۸ آغاز شد، هنوز کسری‌های جدی را از نظر قابلیت‌های صنعتی و عملیاتی پر نکرده است.

با وجود بودجه نظامی سالانه بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار، انتقال از آنچه «جنگ علیه تروریسم» خوانده می‌شود به رویارویی قدرت‌ها تحت تأثیر اختلافات سیاسی بر سر فوری بودن تهدید چین، سرمایه گذاری در برنامه‌های تسلیحاتی بسیار گران قیمت و پیچیده که مزایای استراتژیک مورد انتظار را به همراه نداشته است و انرژی‌ها و منابع مصرف شده در خاورمیانه و حتی بیشتر از آن در درگیری اوکراین، قرار گرفته است.

«وال استریت ژورنال» به شبیه سازی جنگ حمله چین به تایوان که در آگوست گذشته توسط اتاق فکر مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی انجام شد، اشاره می‌کند؛ در این شبیه سازی، آمریکا توانست ذخایر موشک‌های ضد کشتی خود را تنها یک هفته حفظ کند. 

آمریکا همچنین با افزایش شکاف ایدئولوژیک، فرهنگی و سیاسی در جامعه خود تضعیف شده است، که این موضوع در رکود در استخدام در ارتش منعکس می‌شود.

رویارویی نظامی با چین برای آمریکا بسیار متفاوت خواهد بود؛ آمریکا باید با پایگاه‌ها و بنادر آسیایی خود که مورد حمله قرار گرفته‌اند، بجنگد و نیرو‌های خود را در خطوط لجستیکی طولانی و آسیب پذیر استفاده کند.

به گفته این روزنامه، پکن همچنین تلاش‌ها را برای دستیابی به سیستم‌هایی برای انهدام ماهواره‌های دشمن تسریع کرده است.

«کریس میگر»، سخنگوی پنتاگون درباره چالش‌های آمریکا در زمینه رویارویی با چین گفته است که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا از این چالش‌های بی‌سابقه آگاه است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *