رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پکن: آمریکا به اصل چین واحد پایبند باشد

10:39 - 11 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۳۹۹
پکن: آمریکا به اصل چین واحد پایبند باشد
تنش‌ها میان چین و آمریکا بر سر موضوعات مختلف از جمله تایوان بالا گرفته است.

خبرگزاری میزان –  وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن از واشنگتن خواسته تا تسلیح تایوان را متوقف کند؛ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، سه بیانیه مشترک را نقض کرده و روابط چین و آمریکا را تضعیف می‌کند.

این مقام ارشد چین هشدار داد: از آمریکا می‌خواهیم به اصل چین واحد پایبند باشد و از بی ثبات کردن تنگه تایوان دست بردارد؛ تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و ما تمام اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و منافع ملی خود انجام خواهیم داد.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا در حال رایزنی با متحدان خود برای اعمال تحریم‌های احتمالی علیه چین است.

خبرگزاری رویترز به نقل از ۴ مقام آمریکایی و چند منبع دیگر مدعی شد: واشنگتن به دنبال نظر متحدان خود در مورد امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه چین در صورتی که این کشور از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کند، است.

این منابع می‌گویند که رایزنی‌ها هنوز در مراحل اولیه هستند.

هدف از این رایزنی‎‌ها از سوی این مقامات «جلب حمایت طیف وسیعی از کشور‌ها از جمله کشور‌های عضو گروه ۷ برای هماهنگ کردن حمایت‌ها در زمینه اعمال محدودیت احتمالی علیه چین» عنوان شده است.

تنش‌ها میان چین و آمریکا در سال‌های اخیر بر سر موضوعات مختلف از جمله تایوان، منشا ویروس کرونا، دریای چین بالا گرفته است.

در ماه‌های اخیر نیز مقامات آمریکا اتهاماتی را علیه چین در خصوص روابط با روسیه مطرح می‌کنند و موضوع مسدود کردن رسانه اجتماعی چینی «تیک‌تاک» نیز بر عمق این تنش‌ها افزوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: چین آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *