رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استاندار تهران: لزوم نگاه سیستمی به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ شناسایی ریشه چگونگی کنترل نرخ مالی برای جلوگیری از قاچاق ضروری است

20:44 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۳۶۸
استاندار تهران: لزوم نگاه سیستمی به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ شناسایی ریشه چگونگی کنترل نرخ مالی برای جلوگیری از قاچاق ضروری است
استاندار تهران با تاکید بر لزوم نگاه سیستمی به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شناسایی ریشه چگونگی کنترل نرخ مالی را به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری عنوان کرد.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، چهارمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز استان تهران با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار علی مویدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، محسن نایبی معاون امنیتی استاندار، محمد علی‌مهری معاون اقتصادی استاندار و دیگر مسئولان برگزار شد. 
 
فخاری در این جلسه با انتقاد از نبود سامانه‌های موثر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: سنجش اثربخشی جلسات گذشته ضروری است، همچنین کنترل عملکرد کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی در دستور کار باشد و اگر موضوع‌محور پیش برویم قطعاً به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد. 
 
وی افزود:طرح مسئله به کمیته‌ها و کارگاه‌های تخصصی سپرده شود تا راهکار ارائه دهند، همچنین کشفیات قاچاق موضوع عملیاتی است که باید به کارگروه‌ها انعکاس داده شود تا به عنوان تجربه عملیاتی، از آن در جهت ارائه راهکار‌ها استفاده کنند. 
 
استاندار تهران عنوان کرد: استانداردسازی در برآورد‌ها و تطبیق‌ها که باید منطبق با قانون باشد از دیگر نکات مورد توجه است تا در صورت عدم رعایت به عنوان ترک فعل قابل پیگیری باشد. 
 
فخاری با اشاره به لزوم آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت خاطرنشان کرد: شناسایی ریشه چگونگی کنترل نرخ مالی نیز از موضوعات مهم است که باید مورد تذکر و بررسی قرار گیرد چرا که میل به قاچاق را افزایش می‌دهد. 
 
انتهای پیام/


برچسب ها: استاندار تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *