فخاری: لزوم مردمی‌سازی حوزه‌های اقتصادی/ حمایت از اقتصاد‌های کوچک پیگیری می‌شود

22:20 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۹۷
فخاری: لزوم مردمی‌سازی حوزه‌های اقتصادی/ حمایت از اقتصاد‌های کوچک پیگیری می‌شود
استاندار تهران با بیان اینکه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی باید محقق شود، تاکید کرد: حمایت از اقتصاد‌های کوچک پیگیری می‌شود.



خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست علیرضا فخاری استاندار و با حضور محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و سایر اعضای کارگروه برگزار شد.   
 
فخاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال اظهار داشت: نکات مهمی که رهبری مطرح کردند از جمله شیرین کردن سال جدید در حوزه‌های مختلف، تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان، لزوم تحرک به ویژه در حوزه خارجی و تعاملات بین‌المللی، مشارکت‌های مردمی و کمک به اقتصاد‌های کوچک باید در دستورکار قرار گیرد.
 
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان افزود: سیاست تمرکززدایی و عدم مداخله دولت به عنوان اصل در دستورکار باشد و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی باید محقق شود.  
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: توجه به قانون منع افزایش سطح بخش‌های صنعتی در استان ضروری و نیازمند ساماندهی می‌باشد و باید مراکزی ایجاد کرد تا چنین صنایعی از موقعیت‌های شهری خارج شده و مردم آسایش زندگی داشته باشند.  
 
فخاری سپس گفت: بیشترین بازده اقتصادی در بخش اقتصاد‌های کوچک است که با همت بلند و همکاری دستگاه‌های مختلف باید در جهت رفع موانع تولید تلاش کنیم، فرایند‌ها را کوتاه و اثربخشی را بالا ببریم.  
 

وی عنوان کرد: کارگروه تسهیل باید به دو بخش تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تقسیم شود و در بخش تقسیم‌سازی مسائل در فضای بزرگ‌تر و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و نخبگانی منجر به ارائه راهکار شود و سپس بخش تصمیم‌گیر راهکار‌ها را جهت عملیاتی شدن به کار گیرند.  
 
گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیل استان در سال گذشته ارائه شد که بر اساس آن استان تهران رتبه اول جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، رتبه اول رونق تولید و رتبه اول تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ را کسب کرده است.
 

انتهای پیام/


برچسب ها: استاندار تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *