ممنوعیت استفاده از «تیک‌تاک» برای کارکنان پارلمان اروپا

9:17 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۲۰۶
ممنوعیت استفاده از «تیک‌تاک» برای کارکنان پارلمان اروپا
یک مقام پارلمان اروپا گفت که این نهاد تصمیم گرفته استفاده از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه چینی «تیک‌تاک» توسط کارکنانش را ممنوع کند.

خبرگزاری میزان - پارلمان اروپا تصمیم گرفته است استفاده از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه «تیک‌تاک» از سوی کارکنانش را با توجیه وجود دلایل امنیتی ممنوع کند و به آخرین نهاد اتحادیه اروپا تبدیل شود که پس از کمیسیون اروپا و شورای اروپا این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش «الجزیره»، یک مقام اتحادیه اروپا، گفت که ممنوعیت برنامه‌ریزی‌شده برای دستگاه‌های خصوصی با پست الکترونیکی پارلمان و سایر دسترسی‌های شبکه نصب شده روی آن‌ها نیز اعمال خواهد شد و انتظار می‌رود این تصمیم به زودی اعلام شود.

هفته گذشته، شورای اروپا، شاخه اصلی قانونگذاری اتحادیه اروپا، و نهاد اجرایی کمیسیون اروپا، کارکنان خود را از نصب «تیک‌تاک» بر روی دستگاه‌هایی که برای کار استفاده می‌شوند، منع کردند. 

شرکت «بایت دنس»، شرکت مادر «تیک‌تاک» که در چین مستقر است، در ماه‌های اخیر به دلیل ادعا‌هایی درباره میزان دسترسی پکن به داده‌های کاربران، با محدودیت فزاینده‌ای از سوی کشور‌های غربی مواجه شده است.

پارلمان دانمارک نیز به تازگی اعلام کرد که از نمایندگان مجلس و همه کارکنان این کشور خواسته است به دلیل آنچه «خطر جاسوسی» خواند، این نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیو را از دستگاه‌های تلفن همراه حذف کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *