کمیسیون اروپا کارمندان خود را از استفاده از رسانه اجتماعی چینی «تیک‌تاک» منع کرد

18:47 - 04 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۲۷۲
کمیسیون اروپا کارمندان خود را از استفاده از رسانه اجتماعی چینی «تیک‌تاک» منع کرد
کمیسیون اروپا کارمندان خود را از استفاده از رسانه اجتماعی چینی «تیک‌تاک» منع کرد و دلیل آن را نیز نگرانی‌های امنیتی کارمندان خود از استفاده از اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چینی TikTok عنوان کرده است.  

خبرگزاری میزان – طبق گزارش یورونیوز، کمیسیون اروپا در جدیدترین اقدامات خود در روند تنش‌های فزاینده میان پکن و غرب و به دلیل نگرانی‌های امنیتی کارمندان خود را از استفاده از اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چینی TikTok منع کرد. 

این اقدام کمیسیون اروپا در حالی رقم می‌خورد که دولت‌های غربی در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای از نگرانی‌های خود درباره جمع‌آوری اطلاعات از سوی این پلتفرم چینی و ارائه آن به مقام‌های پکن گفته بودند. 

پایگاه خبری پولتیکو نیز با انتشار گزارششی به نقل از یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد است که، صبح پنجشنبه کمیسیون اروپا به همه کارکنان خود دستور داده تا برنامه تیک تاک را از تلفن‌های همراه رسمی خود پاک کنند.

در بخش دیگری از این ایمیل اینچنین آمده است که، بمنظور محافظت از داده‌های کمیسیون اروپا و افزایش امنیت سایبری آن، تصمیم گرفته شده تا برنامه تیک تاک در دستگاه‌های شرکتی و دستگاه‌های شخصی ثبت‌نام شده در سرویس دستگاه تلفن همراه کمیسیون به حالت تعلیق درآید.

انتهای پیام/


برچسب ها: تاک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *