مهلت ۳۰ روزه آمریکا به سازمان‌های دولتی برای حذف «تیک‌تاک»

10:08 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۰۲۴
مهلت ۳۰ روزه آمریکا به سازمان‌های دولتی برای حذف «تیک‌تاک»
سازمان‌های دولتی آمریکا ۳۰ روز فرصت دارند تا نرم‌افزار تیک‌تاک را از دستگاه‌ها و سیستم‌های فدرال حذف کنند.

خبرگزاری میزان - یک مقام کاخ سفید، می‎گوید که سازمان‌های دولتی آمریکا، ۳۰ روز فرصت دارند تا نرم‌افزار تیک‌تاک را از دستگاه‌ها و سیستم‌های فدرال حذف کنند.

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز»، این دستورالعمل از سوی دولت «جو بایدن»، پس از آن صادر شد که این برنامه اشترک ویدئو در ماه دسامبراز سوی کنگره در دستگاه‌های دولت فدرال ممنوع شد.

آمریکا مدعی است نگرانی‌های امنیتی فزاینده‌ای در مورد امنیت ملی این کشور درباره این نرم‌افزار وجود دارد و شرکت چینی «بایت‌دانس»، شرکت مادر تیک‌تاک می‌تواند دسترسی دولت چین به داده‌های کاربران را فراهم کند.

کارشناسان امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی هستند که چین از این برنامه برای انتشار اطلاعات نادرست یا دستکاری الگوریتم برای کنترل آنچه کاربران در آمریکا می‌بینند، استفاده می‌کند.

همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های کانادایی، طبق دستورالعملی که روز گذشته به کارمندان امور جهانی کانادا(GAC) ارسال شد، کانادا استفاده از نرم‌افزار تیک‌تاک را در تمام دستگاه‌های تلفن همراه متعلق به کارکنان دولت فدرال به بهانه امنیت ملی ممنوع خواهد کرد.

این دستورالعمل از طریق ایمیل برای همه کارکنان GAC ارسال شد و از سوی دستیار معاون وزیر امور جهانی کانادا، افسر ارشد امنیتی و افسر ارشد اطلاعات امضا شد. 

بر اساس این دستورالعمل، دولت فدرال کانادا به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد و با متحدان برای حفظ امنیت شبکه‌ها همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *