نمایندگان پارلمان اروپا خواستار تحریم رئیس جمهور ایران و دادستان کل کشور شدند

19:18 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۴۹
نمایندگان پارلمان اروپا خواستار تحریم رئیس جمهور ایران و دادستان کل کشور شدند
نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا تحقیقات مستقلی را درباره آنچه «موج مسمومیت‌های دانش‌آموزان دختر در ایران» خوانده شده، انجام دهد و همچین خواستار تحریم رئیس جمهور ایران و دادستان کل کشور شدند.

خبرگزاری میزان –  پارلمان اروپا در ادامه تلاش‌های نافرجام خود برای افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهاد رسمی نظامی ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اروپا، اقدام به تصویب قطعنامه‌ای مداخله‌جویانه در خصوص مسمومیت دختران دانش‌آموز ایرانی کرد و با این بهانه بار دیگر درخواست خود علیه سپاه را تکرار کرد.

براین اساس، در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع به تصویب رسید، اینچنین آمده است که، مجدداً از شورای اروپا درخواست می‌شود تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

طبق این درخواست نمایندگان پارلمان اروپا فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا را - از جمله در چارچوب مکانیسم‌های تحریم جهانی حقوق بشر اتحادیه اروپا - به همه افرادی که مسئول نقض حقوق بشر در ایران هستند، گسترش دهد.

در این قطعنامه همچنین خواستار تحریم رئیس جمهور ایران و دادستان کل کشور شده اند.

گفتنی است، آن‌ها دی‌ماه گذشته نیز در تداوم اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، به یک گزارش ادعایی درباره حوادث اخیر که در آن درخواست نامتعارف افزودن نام سپاه پاسداران فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا مطرح شده بود، رای دادند. 

 

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *