اولین دوره کارآموزی قضایی در استان قزوین برگزار شد/ جذب ۱۴۰ نفر در کادر اداری دادگستری استان

12:50 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۸۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اولین دوره کارآموزی قضایی در استان قزوین برگزار شد/ جذب ۱۴۰ نفر در کادر اداری دادگستری استان
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان قزوین از راه اندازی مرکز آموزش تخصصی کارآموزی قضایی، برگزاری نخستین دوره کارآموزی قضایی در استان و آغاز به کار ۱۴۰ نفر در کادر اداری دادگستری استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - عبدالکریم کلهر در تشریح اقدامات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان قزوین، اظهارکرد: افزایش کادر اداری به منظور ارائه خدمات مطلوب نیاز دستگاه قضایی استان است و به همین دلیل و بر اساس آزمون استخدامی برگزار شده، ۱۴۰ نفر از افراد پذیرفته شده پس از طی مراحل مصاحبه شفاهی و گزینش در مراجع قضایی بکارگیری خواهند شد و بخشی از نیاز استان به کادر اداری مرتفع می‌شود.

وی افزود: راه اندازی مرکز آموزش تخصصی کارآموزی قضایی و برگزاری نخستین دوره کارآموزی قضایی در استان قزوین با حضور ۲۱ کارآموز یکی دیگر از اقدامات قابل توجه دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود، که امیدواریم با تداوم برگزاری دوره‌ها نیاز استان به کادر قضایی نیز برطرف شود.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان قزوین ادامه داد: ۲ همایش آموزشی تخصصی در حوزه حقوق کودک و اطفال با همکاری سازمان بهزیستی و همایش محیط زیست با مشارکت سازمان محیط زیست برای همکاران قضایی برگزار گشد، که مطالب ارائه شده در این همایش‌ها در رسیدگی قضایی بسیار کاربرد خواهد داشت.

کلهر در تشریح اقدامات آموزشی مختلف در طی سال گفت: برگزاری «۲۹ دوره آموزشی اداری با ۴ هزارو ۷۰۰ شرکت کننده و ۱۹ هزار نفر ساعت، ۲۳ دوره قضایی و بالغ بر ۳ هزارو ۵۰۰ نفر ساعت، بررسی و اعتبارسنجی بیش از ۷ هزار سند رسمی ترجمه شده، بررسی بیش از ۵۰ عنوان کار تحقیقی همکاران جهت اخذ رتبه، بیش از یک هزارو ۱۰۰ ارجاع کارورزی آموزشی وکالت و کارشناسی و...» بخشی از اقدامات آموزشی دادگستری استان قزوین محسوب می‌شود.

معاون منابع انسانی دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در راستای نظارت بر حسن رفتار و عملکرد کارکنان و حوزه‌های قضایی ۶۱ مورد بازرسی انجام شده است، که به همین منظور ۴ گروه بازرسی متشکل از ۱۵ نفر از بازرسان استان از حدود ۶۶۰ نفر از کارکنان و ۲۴ حوزه قضایی بازرسی کردند و همچنین حسب شکایات وارده یا بازرسی‌های موردی تعداد ۲۸ فقره بازرسی از عملکرد کارکنان در حوزه‌های مختلف قضایی صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: در سال جاری ۵۵ شکایت ارسالی از سوی مراجعان مورد بررسی بازرسان قرار گرفت، که از این تعداد ۲۲ فقره فاقد وجاهت قانونی تشخیص داده شد و ۱۰ فقره ضمن تذکر کتبی و شفاهی منجر به سازش شد و ۹ فقره تخلف محرز و به هیئت بدوی رسیدگی به کارکنان معرفی شد و ۱۴ فقره از این شکایات نیز در مرحله بازرسی و در دست اقدام قرار دارد.

کلهر اذعان کرد: تشویق همکاران ساعی و پرتلاش نیز به منظور ایجاد انگیزه و رقابت همواره در دستور کار قرار داشته و در طی سال جاری مجموعاً ۳۲ نفر از همکاران قضایی و اداری در مناسبت‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند و ۴ نفر از همکاران نیز به عنوان کارمند نمونه کشوری به مرکز معرفی شدند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان قزوین همچنین در تشریح اقدامات فرهنگی گفت: برنامه‌های فرهنگی در طی سال و در مناسبت‌ها و موضوعات مختلف برنامه ریزی شده که مهمترین آن‌ها «دیدار مسئولان قضایی استان با ۴۶ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با ۱۸ نفر از مصدومان حوادث اخیر، دیدار با ۵۳ نفر از خانواده همکاران فقید و بازنشسته، برگزاری جشن تکلیف، کسب رتبه دوم کشوری در سه رشته حفظ، استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام در مراجع قضایی، برگزاری مراسم تجلیل از قضات وکارمندان نمونه، نام گذاری ساختمان‌های دادگستری کل استان به نام شهدای قوه قضائیه، برگزاری مسابقات رویداد فرهنگی ورزشی کارکنان قوه قضاییه و...» بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *