رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی ۲۲۴ زندانی استان قزوین/ ۵۳ درصد از پرونده‌ها با همت شورا‌های حل اختلاف استان با سازش مختومه شد

9:02 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۵۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آزادی ۲۲۴ زندانی استان قزوین/ ۵۳ درصد از پرونده‌ها با همت شورا‌های حل اختلاف استان با سازش مختومه شد
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین گفت: در 10 ماهه نخست سال جاری 53 درصد از پرونده‌های قابل سازش ورودی به شورای حل اختلاف استان با تلاش همکاران منجر به مصالحه شد، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری در تشریح اقدامات و عملکرد مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین، گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۵۳ درصد از پرونده‌های قابل سازش ورودی به شورای حل اختلاف استان با تلاش همکاران قضایی و اداری منجر به مصالحه شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص پرونده‌های معوق نیز بیان کرد: در سال گذشته ۶۰ فقره پرونده قضایی معوق در شعب شورای حل اختلاف در جریان بود که به قید فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت و به ۱۱ فقره کاهش یافت و تعیین تکلیف سایرموارد نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۲۴ نفر از زندانیان شعب اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف استان با تلاش همکاران در راستای صلح و سازش از زندان آزاد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری یادآوری کرد: در ساماندهی شعب اجرای احکام شورای حل اختلاف نیز حدود ۱۰ هزار پرونده مختومه موقت پالایش و به بایگانی راکد ارسال شد.

وی ادامه داد: آموزش همکاران شورای حل اختلاف همیشه مورد تاکید و توجه بوده و برهمین اساس از ابتدای سال ۱۸۰ دوره آموزشی در قالب کلاسی و کارگاهی در شعب به میزان حدود ۴ هزار نفر ساعت انجام شده است، که این موضوع نیز نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه داشته است و همچنین ۴ دوره آموزشی ویژه صلح یاران، مشاوران املاک و نمایشگاه داران خودرو به میزان حدود ۳ هزار نفر ساعت برگزار شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین همچنین تاکیدکرد: با توجه پرونده‌های مربوط به اتباع بیگانه و به مناسبت دهه مبارک فجر، شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های قضایی اتباع کشور افغانستان در شهر اقبالیه نیز راه اندازی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *