بیش از هزار درخواست و شکایت مردمی استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت

11:41 - 06 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۴۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از هزار درخواست و شکایت مردمی استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت
معاون نظارت و ارزشیابی قضات، حقوق شهروندی و ارتباطات مردمی دادگستری استان قزوین، گفت: به منظور پاسخگویی سریع و به موقع و جلوگیری از بلاتکلیفی مراجعان یک هزار و 200 فقره درخواست و شکایت ثبت شده آنان در دست بررسی قرار دارد.

خبرگزاری میزان - عمران تقوی همت آبادی در تشریح مهم‌ترین اقدامات معاونت نظارت و ارزشیابی قضات، حقوق شهروندی و ارتباطات مردمی دادگستری استان قزوین، اظهارکرد: در راستای صیانت و ارتقای سلامت اداری، ۲ کمیته صیانت در خصوص همکاران قضایی و اداری در دادگستری استان تشکیل شد و در همین راستا برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در حوزه حقوق شهروندی نیز از ابتدای سال تاکنون ۳۵ بازدید از حوزه‌های قضایی استان انجام شده و در حوزه نظارت از مراجع قضایی اقدامات لازم اجرایی شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص اقدامات این معاونت در راستای ارتباطات مردمی نیز بیان‌کرد: تمرکز بر شکایات و درخواست‌های مردمی تحت نظر واحد ارتباطات مردمی به منظور پاسخگویی سریع، به موقع و جلوگیری از بلاتکلیفی مراجعان با قوت و جدیت در دستور کار قرار دارد و تاکنون یک هزارو ۲۰۰ فقره درخواست و شکایت از سوی مراجعان ثبت و در دست بررسی قرار دارد.


تقوی همت آبادی یادآوری کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری نیز سامانه سامع به صورت عمومی در استان قزوین رونمایی و راه اندازی شد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.same.eadl.ir درخواست‌های خود را در حوزه «اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست ملاقات حضوری، انتقاد به رفتار و عملکرد و...» ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.


وی همچنین اعلام کرد: کارگروه نظارت بر پرونده‌های خاص نیز در دادگستری استان تشکیل و نشست‌های این کارگروه به صورت هفتگی برگزار شد و در همین راستا ۲۳ فقره از پرونده‌های خاص و مهم مراجع قضایی استان مورد بررسی و حل و فصل قرار گرفت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در خصوص اقدامات کمیته علمی دستگاه قضایی استان اذعان کرد: تعداد ۴۶ فقره قضایی با حضور اعضای در کمیته علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرات علمی این کمیته به منظور بهره برداری قضایی در اختیار مراجع رسیدگی کننده قرار گرفت.


وی ادامه داد: تعداد ۱۴۴ فقره شکایت از سوی دادسرای انتظامی قضات ارسال شد، که از این تعداد گزارش ۱۰۰ فقره تهیه و ارسال و تصمیمات لازم درخصوص آن‌ها از سوی دادسرای انتظامی قضات اتخاد خواهد شد.


معاون نظارت و ارزشیابی قضات، حقوق شهروندی و ارتباطات مردمی دادگستری استان قزوین همنچنین تاکید کرد: این معاونت در راستای «اتقان آرا، اقدامات علمی و پژوهشی، کمیسیون‌های شبه قضایی، برگزاری جشنواره آرای برتر استانی، هیئت ماده ۲۸ نظارت و بازرسی و...» نیز طرح و برنامه‌های مختلفی را اجرایی و در دستور کار قرار دارد و قطعاً این موارد سال آینده با جدیت بیشتر اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قزوین نظارت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *